onsdag 27. mars 2013

God påske!

Nå har jeg sittet på trappa og sett den ene naboen etter den andre vel avgårde på påskeferie. Koselig det. Koselig at noen har ferie...
Vi blir hjemme. Jobber jo. Det er en del av sjarmen med å jobbe turnus. Bitter? Neida. Høres det sånn ut?
Det fint med bypåske også! Sola skinner, snøen smelter og fuglene kvitrer. Og snart har jeg bursdag. På selveste påskeaften, tenke seg til! Bursdag er ikke lenger hva det var... Har som vanlig ikke klart å planlegge så mye rundt selve feiringen. Men neste år! Da må jeg få til noe greier! Da er det jo selve midtlivskrisebursdagen!!
Nuvel.
Jeg har da begynt å ta litt grep (er tilbake på turnusjobbing). Har søkt skole: deltidsstudie på Praktisk-pedagogisk utdannelse for yrkesfag. Da kvalifiserer jeg til å undervise på Helse- og oppvekstfag på videregående skole. Det betyr null helgejobbing og fri i høytidene!! Juhu! Gleder seg til det! Og også til å prøve noe annet så klart... Tar jo ikke ny utdannelse bare for ferien! Nei, nei. Hørt sånt!?
Fikk prøvd meg litt her om dagen også.
En venninne og tidligere sykepleier-kollega har tatt PPU og jobber som lærer. Hun sa de trengte ekstravakter på skolen hvor hun jobber, så jeg sendte dem CVén min. Og vips! så hadde jeg fått et oppdrag!
Jeg var så nervøs i forkant, at jeg knapt var tilsnakkenes, men man må jo bare hoppe i det! Så da gjorde jeg det. Og overlevde! 2x3 timer har jeg hatt med en vg2-klasse. Hihi :) så stolt!
Og jeg likte det - gudskjelov!!
Så da har jeg fått en fot "innafor" og det føles herlig! Et skritt i riktig retning.

Men nå er det påske. Det betyr at det snart er sommer. Deilig! Best å komme seg litt ut i sola. Kos dere folkens, for det skal jeg! (ihvertfall prøve) ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...