lørdag 30. oktober 2010

Litt om mye.

Så var 3 dager med febersyk Tiril over. Det er nok tennene som forårsaket den (vet ikke hvor mange ganger vi har trodd det, men denne gangen er det virkelig det - ser de titter frem) Stakkars må være kjempevondt! Har gått rundt med knyttneven i munn og tårer i øya! Hardt å utvikle seg til et tyggende menneske!

Jeg sitter nå i vår flunkende nye sofa! Hurra! Har ventet lenge på dette... Sett etter sofa i laaaang tid, men har ikke truffet blink. Til slutt tok vi bare en brå-avgjørelse og kjøpte oss den billigste de hadde på Skeidar. Med (snart) to små troll er det jo ikke noe vits å investere i noe råflott. Men noe nytt trengte vi, den gamle var for stor. Veldig fornøyd er jeg :)

I går fikk jeg med meg min kjære på fødselsforberedende kurs i regi av mamma-yogaen jeg går på. Var i grunn ganske ok. Gikk jo i store trekk ut på hvordan han kunne gjøre min tilværelse under riene lettere med press, massasje og pusteteknikker. Føltes litt som jeg hadde fått en slave :) Me like!
Men tror han likte det også. Greit for han å kunne få noen oppgaver under riene tror jeg, for sist følte han seg nok ganske hjelpesløs. Har trua på at det går lettere nå!
Han er jo fin da, sovnet under avslapningsøvelsen på begynnelsen av kurset - akkurat som sin far visstnok gjorde i sin tid!
Nærmer seg nå... i går var det akkurat en måned til termin og det var Tirils 14-måneders dag! Ojojojojoj... er vi klare for dette da??!
Mindblowing!!!!!

Mmmmm godt med troika! Er det en såkalt "pensjonist-sjokolade"? Har hørt litt rykter om det... Troika, Cuba, Mokkabønner og Lohengrin (eller hva den heter) er "gamlis-sjokkis" - men de er jo så gode!! Er jeg liksom å sammenligne med en pensjonist da? Men hva om jeg i tillegg spiser Kaptein Sabeltannbrød, bokstavkjeks (finnes de forresten?) og drikker rødbrus... veier det opp slik at jeg havner på min egen alder igjen?
Gjør forøvrig ikke det, men... kanskje jeg er 60 i hodet og 20 i kroppen rett og slett (mmppfHAHAHAHAHAHA!!)

Til alle som lurer: det er fortsatt ryddig her! Men det krever virkelig en innsats! Rydder jo hele tiden (..eller i all den tiden jeg ikke leker med Tiril, mater henne, skifter bleie, surfer, ser på TV og dusjer)!
Det går virkelig opp for meg at å være hjemmeværende husmor er en heltidsjobb. Ikkeno' problem å få tiden til å gå!
Det skal vel sies at jeg ikke akkurat forflytter  meg som et olja lyn, men dog. Det føles som jeg beinflyr okke som! Men stolt over at jeg har holdt hodet over vannet, sånn ryddemessig, helt siden tirsdag!
Ja, jeg er et rotehue, men jeg elsker å ha det ryddig! Dårlig kombinasjon...

Dette ble et litt kjedelig oppdaterings-innlegg, men jeg har store planer om å i morgen lage et oppussingsinnlegg om vår grandiose leilighetsrehabilitering! Det blir stas. Vise før og etter bilder og vise dere hvor vannvittig flinke vi har vært! Jeg gleder meg ihvertfall til det!
Legger ut bilder av  vår nye sofa da, orker rett og slett ikke å reise meg fra den nå... 

Husk å stille klokka en time tilbake i natt da!!
Kjipt for de som har nattevakt og deilig for de som kan sove en time lenger. Nurket har vel ikke tenkt å bry seg om hvor mye klokka er, så for oss blir det ett fett...
Fortsatt god helg!

1 kommentar:

  1. Kjære Camilla!
    Jeg kan trøste deg med at det er verre å være 67 i kroppen og 20 i hodet enn omvendt! Dessuten spiser verken jeg eller husfruen særlig sjokolade, og i så fall går det mest i kvikklunsj! Ille imponert over oppussingen dere har foretatt! Hilsen filleonkel!

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...