torsdag 21. oktober 2010

Skattelister

Altså... nå har har de publisert skattelistene, og media pumper ut med hva Gud og hvermann tjener, mens "hvermann" snakker om hvor teit det er å sjekke hvor mye naboen tjener. Og jeg er enig. Bortsett fra at jeg akkurat har tatt meg en runde og snust litt rundt...
Ja, jeg innrømmer det! Jeg er et stusselig menneske, og klarte ikke å styre nysgjerrigheten min!
Det er jo ikke vondt ment, og vet ikke helt hvorfor jeg gjør det... det er  kanskje fordi det er noe man ikke snakker om. Man spør ikke naboen hvor mye han/hun tjener. Men det hender jo at man lurer litt da...
Enten man vil eller ikke merker man jo forbruket til de man omgåes, så da slår jo tanken om lønn ned i en. "Det må jo være godt betalt å jobbe som det og det..?"  Det er nesten som å sjekke litt hvilke yrker som er lukerative.
Jeg har ikke verst lønn jeg altså, til sykepleier å være. Men jommen fortjener jeg hver krone av det! Sjekk det om du gidder.
Jaja, nok om det.

Er forøvrig blakk  nå. Et verkstedbesøk, sofakjøp og div Ikeaturer og satt sine spor på både lønnskonto og mastercard... Men nurket må ha vintersko, lue med hals og litt diverse klær. It's a material world!
Så jeg får pante litt flasker, ta på utringet topp og prøve å flørte litt med ekspeditøren. Bare synd at det nesten utelukkende er damer som jobber i disse babybutikkene....
Ønsk meg lykke til!
;)

Jo! Fikk en telefon fra disse vintagebarneklærfolka. De åpnet for muligheten til å kjøpe en del av lageret. Men de ønsker ikke at jeg plukker ut det jeg vil ha, men at jeg får et gjennomsnitt av alle varene. Jeg vil ha de små søte forklekjolene, kjoler til småjenter og snekkerbbukser jeg. Slengbusker til skolebarn tror jeg ikke er så lett omsettelig, så det vil jeg jo ikke ha! De ba meg komme med et tilbud.... Da må jeg jo tenke igjen da!!! Huff, så slitsomt. Får se hva jeg gjør.
Snart helg folkens! Hold ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...