onsdag 27. oktober 2010

Mammabekymringer

HAHA flinke bebis har tatt til fonuft og snudd seg! Så nå er han face down, godt plassert i bekkenet. Flink gutt :)  Men han har ikke festet seg enda, så No more upside-down! Kan ikke risikere at han snur seg igjen. Jordmor sa jeg får heller stå og hoppe litt, så jeg "dytter" han godt nedi... Vet ikke helt om hun tulla... Hun så litt lur ut. Tror jeg bare oppfører meg som vanlig jeg.
Men det var jo en lettelse.  Og en annen ting hun beroliget meg på, var at hun sa det var heeeelt normalt å ha lave jernlagre når man er gravid. Legen  min ringte og var bekymret, for i følge blodprøven jeg nylig tok, er jeg helt anemisk! Så jeg har hamstra jerntabletter og spinat og følt meg svimmel og rar, helt til hun kommer og sier at "neida, helt vanlig at fastlegene glemmer dette. Alt er helt normalt!"
Deilig! Da var jeg ikke så svimmel lenger! Rart det der. Man skal ikke undervurdere tankens kraft!



Bladet "Mamma" dumpet ned i posten i dag  www.mamma.no. Oh lykke! Syns faktisk det er et bra blad. Blir som regel skuffet over "dameblader"; for mye reklame, for mye fjortis-stoff, for mye "se bra ut!"-dillestoff, men  Mamma er funker! Syns jeg. Gleder meg til å lese det :) 

Tiril er syk. Feber. Høyeste i dag var 39,7. Stakkars liten. Kunne stekt egg på magen hennes! Så vi avkjøler henne så godt vi kan. Er nok tenner som kommer nå. Ser det titter fram et par i overkjeven. Endelig, får man vel kanskje si! Greit å bli ferdig med denne støyten før mini-mons kommer. Men syns litt synd på henne nå altså. Men vi koser oss hjemme med Drømmehagen og smoothie. Har jo nettopp ryddet her også (ja, det har vært rotete leeeeengeee), så når vi tenner litt stearinlys i høstmørket, blir det riktig så koselig! Er det slemt å nesten kose seg enda litt mer når man titter ut på de stakkars kroppene som står ute i regnet og venter på bussen? Kanskje jeg skulle bakt brød og la vinduet stå oppe så de virkelig kan drømme seg vekk i hvor koselig vi har det her inne i varmen! Mowhahahhahaha!!
Bare synd jeg er en virkelig dårlig brødbaker! Blir bare i dårlig humør av det.... Så det blir vel ikke noe av.
På tide å flytte seg over til sofaen.
Hadet!

3 kommentarer:

  1. Så koselig det har blitt hos dere! Lyst og fint. Du inspirerte meg litt nå til å rydde, men så skal jeg på jobb i dag og i morgen og på spillekveld på fredag og på hyttetur lørdag til søndag og sånn går no dagan :)))

    Ha en fin helg, kos deg med Tiril og kjæresten din så ses vi plutselig.

    Klem, irene

    SvarSlett
  2. Kjære Camilla!
    Siden jeg jo jobber med magasiner tar jeg meg friheten til å mene litt her....

    Det er ingen ting som heter "for mye reklame" i magasiner... Det skal være en del av magasiner... I motemagasiner skal du finne moteannonser... i barneblader skal du finne tripp-trapp-stol-annonser....
    "for mye fjortis-stoff" skyldes at du har feil magasin.... ikke les Woman... Tara er for damer 40+... Det er kanskje litt mer deg nå??? (hihi...) evt, så har man jo "Vi over 60"...

    God helg!

    A

    SvarSlett
  3. Jo, i Costume er det vilt mye reklame!! Gikk i fella og leste Woman.. villedende tittel, for det er jo et fjortisblad! Tara... rører ikke bladet, er jo ikke i nærheten av 40! Du er ikke lite frekk....men vet du syns jeg er toppers, så det er greit ;)
    God helg til deg også!

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...