torsdag 14. oktober 2010

Quizshow... og annet dill

Verdens mest irriterende program må jo være Quizshow på TV2 kl 10. Reis deg opp og skru av TV'en Camilla!! 1-2-3
Puh! Det var godt. Makan til teite oppgaver og masete programledere! Men må innrømme at jeg har ringt inn en gang... okay, to da! Unnskyldningen min er at det var når vi lå på isolat på sykehuset med Tiril for et år siden (hun fikk svineinfluensa) og Quizshow surra og gikk på TV. Jeg ble rett og slett hjernevaska av maset dems og ringte! Skulle svare på 7 spørsmål så fort jeg kunne for å få lov til å være med... Var dum nok til å prøve to ganger. Jaja. Siden har programmet bare irritert meg.

Hvor lenge er det normalt å hoste? Nå har jeg hosta i ca 4 uker, skal jeg slutte snart?  Det er kjipern med å være gravid; kan jo ikke ta noen medisiner. Og jeg er jo sykemeldt. Så hva er vitsen med å gå til lege? Høres kanskje sytete ut, men jeg har begynt å hoste så jeg brekker meg og kaster opp, og jeg tror det stresser bebisen min en del. Noen som har noen gode forslag? Skal jeg bare avvente? Hvis ikke bebis tar skade av det, så tåler jeg det. Kjenner at muskulaturen i hele overkroppen er øm pga den f%#¤ings hostinga. Det er litt synd på meg da...?
Var på mammayoga i går. Det er veldig deilig, litt luksus i hverdagen. Men flaut og plagsomt og få hostekuler under en sånn avslapningssekvens! "Tenk på pusten deres. Pust inn og kjenn hvordan ryggen strekker seg virvel for virvHOSTHOSTHOSTHOSTHOSTHOST" Blæh. Må jo være irriterende for de andre! Jaja. Life is hard. Men herregud så stiv og støl jeg kjenner at jeg er da! Nei, nå skal jeg slutte og klage. Unnskyld.

Vårt kollage fra Fame
I dag har jeg gratistime hos Fame-fotografene... har ikke peiling hva slags bilde vi/jeg skal ta... Bare skrev meg opp jeg. Er jo gratis! Men angrer litt nå. Vi har kjøpt et kollagebilde av de tidligere, vi trenger jo ikke akkurat noen flere. Eller, det får vente til lille tassen komme ihvertfall. Man får jo et gratis bilde av de, har bare tenkt å benytte meg av det jeg. Litt sleip :) Det er lov. Vil ikke ha noe avkledd gravidbilde, hvem vil se det? Nei, kanskje et klassisk, litt gammeldags portrettbilde? Syns de gamle portettene er litt fine jeg.. Kanskje jeg skal prøve det?

Drømte om at lille tass i magen kom ut to måneder før tida og hilste på oss i natt jeg! Jeg kunne bare åpne magen og ta ut babyen, akuratt som man løfter en genser og tar ut en ball som man har gjemt der. Det var en fiks ferdig ett-åring med truse på gitt! Kikket spent i trusa for å se kjønn, og fikk bekreftet min mistanke om at det var en jente. Formidlet nyheten til pappaen som tok det tappert... Det er jo ingen hemmelighet at han er veldig glad for at de tror det er en gutt. Hadde vært gøy med en av hver.
Tenk om det er en jente... Kjenner jeg begynner å bli veldig spent på fødselen og å få hilse på vårt nye familiemedlem. Er jo bare 1,5 måned igjen!
Dette er ikke meg altså, men det ser sånn ut på ABC
Men gruer meg mer til fødselene denne gangen. Grudde meg ikke sist, var bare spent. Nå vet jeg jo hva jeg går til... eller, jeg vet mer ihvertfall. Forhåpentligvis blir det litt lettere denne gangen. Hadde jo en 24-timers økt sist. Håper jeg klarer å bli på ABC-klinikken nå da, og føde i vann! Det hadde vært fint :)
Nå er det snart fysioterapi med Anne Jahren! Får kanskje slenge meg i dusjen.
Ha en strålende dag!

PS. Min teknisk begavede kjæreste klarte selvfølgelig å rydde opp i alt rot og problemer rundt NAV-søknaden, så nå er den ferdig! Og i morgen har jeg avtalt møte med jobben for å ordne resten! Hadde jeg kunnet, skulle jeg tatt meg en fyllekule i helga for å feire! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...