tirsdag 19. oktober 2010

Barn og graviditet og sånn

Drømmehagen er fine greier. Og da snakker jeg ikke om en fin fysisk hage med epletrær og blomsterbed (ønsker meg det en gang og...) men om barneTV for de minste.
Tiril digger Drømmehagen. Blir helt oppslukt når vi setter det på, klapper og danser og smiler og vinker. Hun blir litt lei etter 10 minutter, men er i den perioden et fascinerende skue for sine foreldre! De har virkelig truffet noe som fenger 1-åringer der, med Tomlingene, Hopsi Daisy, Makka Pakka og resten av gjengen.  Makka Pakka er forøvrig undertegnedes favoritt med noe som likner veldig på bæsjekladder på hodet... Veldig sjarmerende.
Anbefales for alle småbarnsforeldre!


Det er rart hvor mye jeg gjennom dagen tenker at "det skal jeg jommen blogge om!", men nå er hjernen blank. Man blir faktisk dum av å være gravid (hvis ikke er  jeg i trøbbel...) Nå er jeg midt i min 34. uke og både hodet er kroppen er som hos en 90-åring... Nei, jeg har ikke blitt skrukkete, skjeggete og lutrygget (heller tvert om, vagger vel lett bakoverlent)  men jeg er surrete, glemsk, har vondt overalt, tungpusten, hoster og harker og burde vel nesten ha stokk om jeg beveger meg utendørs. Jadda.
Hadde en maratonmandag i går med div undersøkelser. Fartet Oslo rundt til Jordmor, lege og fysioterapeut. Jordmor mente lille bebis  ikke hadde snudd seg enda, og lå med setet ned i bekkenet. Begynner jo å bli trangt inni der, så han burde jo legge seg til rette snart så jeg får den harmoniske vannfødselen jeg har drømt om! Ingen krise enda, men jeg skal prøve å være så mye oppned jeg kan for å inspirere bebis til å snu seg. Det blir det visst litt romsligere inni der når mor er på hodet.

Hodestående
Jeg sto faktisk en del på hodet under forrige graviditet. Var flink og gjorde hjemme-yoga da. Det har jeg ikke gjort nå... Har liksom ikke fått noe ekstra-service denne lillebebisen... Har begynt på gravid-yoga nå da! Og i går skulle samboeren hjelpe meg opp i den gode gamle yoga-stillingen hodestående (Heter sikkert noe annet fint, men det husker jeg ikke) som jeg gjorde sist. Her er vi ikke pingler, så vi klinker til med denne stillingen med en gang, tenkte jeg! Tenkte jo ikke på at jeg plutselig bor i en gammeldameskropp, glemte jo det...Så det ble litt hyl og skrik og "FÅ MEG NED!" for en stakkars forvirra samboer.
Men jeg lot meg ikke knekke! Neida. Da får vi prøve å stå på henda!
Det var ekkelt det! Armene sviktet og alt var bare helt feil. Ble samme scenario som over....
Må bare innse at jeg kjenner ikke kroppen min lenger. Den har blitt en saccosekk. *sukk...
Så langt klarte kroppen å stekke seg, men ikke lenge! Fine snekkerbuksa mi, som jeg bor i om dagen!!
Så det endte opp med en snillere versjon med rompa på sofaen og skuldrene på gulvet. Sånn er det. Apropos, har jo ikke gjort det i dag. Hva har jeg gjort i dag egentlig? Ikke stort, men dagen bare flyr! Hvordan kan det ha seg?

To fine tenner hos verdens søteste badenymfe :)
Litt hygge-nytt sånn avslutningsvis (før Grey's anatomy begynner) Mandag er også babysvømmingdag, og prinsessa vår er jo bare helt rå! Er ikke redd for noe hun! Dykker og kaster seg uti som bare det, selvom hun kommer rett fra barnehagen og burde være sliten og sutrete. Men hun elsker det, noe dere nok kan se av dette bildet!
Smeeeeeeelt....:)
Ha en god uke!

1 kommentar:

  1. nydelige Tiril, får lyst å begynne å svømme igjen med Olivia. HUn stor koste seg jo i sjøen i sommer.
    Man kan jo bare dra i et basseng og bade uten å gå på kurs. Ja!

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...