fredag 22. oktober 2010

Valgets kval

Da har jeg vært og sett på bildene som jeg tok hos Fame fotografene forrige uke. De ble fine, men de nærportrettene av bare meg var ikke noe samle på. Kanskje ikke så uventet.
Men det er jo litt risikofylt å sende meg alene til fotograf for å velge ut ett bilde (det er nemlig gratis med bare ett bilde, og det får jo være måte på hvor mange bilder av oss selv vi skal ha! Blir vel en ny runde når lille knerten kommer også...)
Etter å ha sett gjennom bildene noen ganger, sto jeg tilsutt igjen med 3. Ett ganske fint av meg og magen, ett av meg, Tiril og litt mage, og ett nærbilde av meg og Tiril. Det er jo litt gøy å ha et fint gravidbilde av seg selv... men så var Tiril så god.... Og portrettet av oss var supert, men der var det jo ingen mage....
Farger eller svart-hvitt? Åååååååååå så slitsomt å flaut å stå å klø seg i hodet og ikke skjønne hva man skal velge! "Hvilket liker du best? Hadde jeg litt tjukk hals der? Er blikket litt fjernt? Jeg går for det jeg! Nei, vent... Neeeiii, jeg vet ikke........ tar det andre jeg  Syns du det var lurt?" Stakkars fotograf, men han var vel vant til det. Valget fallt til slutt på nærbildet av meg og Tiril. Ble litt øm om hjertet hver gang jeg så det, så det ble det avgjørende. Tror ikke jeg angrer....
Det ble nå dette til slutt. Er visst litt fingermerker og sånn på det. Tiril syns nemlig det er veldig gøy å se på det :)

Ristet brød med smør og brunost skal man ikke undervurdere!! Det er jommen snasent godt!! Må ha en skive til.
Og en annen ting; har kjøpt og klistret opp wallstickers på rommet til Tiril, men de faller jo ned!! Ihvertfall de store. Er det normalt? Har jeg gjort noe galt? Det er jo bare å klistre de på ikke sant? (eller tydeligvis ikke...) Hører gjerne fra andre som har noe erfaring fra feltet!

Det snødde her på Torshov i går kveld. Nydelig, stille snø... perfekt juleaften-snø egentlig! Men nå er det borte! Like greit i grunn. Vinteren er lang nok som den er, og vi har ikke skiftet til vinterdekk enda.
Fikk forresten kjøpt både vintersko og lue til Tiriltrollet i går. Slapp å by meg frem for ekspeditøren, bare lånte kortet til samboeren jeg. Enklere det.
Ha en strålende helg folkens!!
...og hvis dere syns jeg skriver mye dilldall her, så er det tross alt det bloggen heter. Jeg syns ihvertfall det er mye dilldall, men det er nå det dagene fylles med da...
Morn igjen!

1 kommentar:

  1. det med wallstickers: så er det viktig at det du henger de på er en jevn flate. HVis det er strie f eks holder det ikke lenge.

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...