onsdag 28. mars 2012

Resultatet!

Jepp da, jeg ble ferdig med vesten. Det gikk ganske fort også, når jeg først knakk koden.
Teite meg strikket jo fram og tilbake på rundpinne istedenfor rundt og rundt som vettuge mennesker gjør... Jaja. Lesson learned. Måtte improvisere litt for at det skulle bli noe vest-lignende, og resultatet ser dere her:
Dette er oppskriften... Makes sense to anyone? Og hvorfor bildet kom på siden, aner jeg ikke..
FrustrerteoginnbitteCamilla har nettopp rekket opp masse og konsentrerer seg om å ikke miste masker. Vennligst lat som dere ikke legger merke til at jeg fortsatt bruker juleputer..
       

Hmmm.. ligner dette på en vest? Jeg har skjønt at noe er alvorlig galt, har rekket opp og må finne på noe smart..
Må dele opp litt her. Tre rundpinner holder ting på plass. Veldig komplisert dette...
 
Ser dette ut som en pen kant for dere? Jeeeez...
Hva!? Hvor kom den tråden fra?? Fuckfuckfuck!
...så var vi her igjen...
AAARGH hva er dette for en klump da??!
Getting somewhere? Forparten er klar-ish!
Ferdig! Og Pippi får prøve, for det er langt på natt...
Vestbæreren har våknet og får tredd vesten over pysjen med det samme! Jadajoda, ser jo ut som en vest. ..Hvorfor valgte jeg den kjedelige fargen? Jaja. Er vel fornøyd, har jo laga'n selv! (både gutten og vesten! Litt mer fornøyd med gutten bare ;))
Så sånn gikk det med den saken. Tro det eller ei, jeg fikk blod på tann, og satte straks i gang med et nytt prosjekt: en såkalt feminin baskerlue til meg selv.
Hørt folk kalle dette perlestrikk. Vet ikke jeg,men det ser jo greit ut, and I just love the color!
Lua er ferdig og ble fiiin! Flinke meg!

Nå har jeg, modig som jeg er, startet på en mariusgenser i str 2-3 år! På pittesmå rundpinner (2,5) Kommer til å ta hundre år! Men jeg er fortsatt ved godt mot.
Er jeg ikke flink?
:)

3 kommentarer:

  1. JA, Camilla, du er kjempeflink! Det er ikke alltid så lett å forstå strikkeoppskrifter - avogtil hadde det ikke gjort noen forskjell om de var skrevet på gresk! Lykke til med mariusgenseren :) Klem

    SvarSlett
  2. He, he jeg lo godt og skjønner at du ikke har lært særlig mye håndarbeid av meg. Skulket du håndarbeidstimene på skolen? Du har enormt pågangsmot, jeg hadde gitt opp for lenge siden.Du har vel nesten aldri sett meg strikke, en liten glipp der i oppdragelsen, men du fikk med deg mye pågangmot. Kanskje du skal strikke den litt større en hva du har planlagt, ungene vokser fort,hvorfor ikke strikke 4-5 år.Klem fra stolt mamma

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...