fredag 15. april 2011

Hallå!

Det er det nye ordet dattera vår har lært seg, og hennes far fryder seg. De går rundt og sier "hallå" til hverandre hele dagen! Ganske skjønne egentlig!
Ordforrådet utvider seg stadig. Bok er "gago", Teodor er "toto", farfar er "jaja"... ganske fornøyelig :)
Hjalmar vokser fort! Smiler og er så blid, og er verdens go'este gutt. Han har tilogmed begynt å drikke litt fra tutekopp! Takk til Elisabeth for tips! Det funker litt bedre enn flaske ihvertfall. Men å få til det på natta kan bli en utfordring... Så den store fyllekula ligger litt på vent.
Lett å elske! Fotografert av Irene Lunde (www.irenelunde.com)

Var på Åpent bakeri og spiste pizza i går og drakk en øl. En eller annen fancy flaskeøl. Og følte meg skikkelig rusa! Er det mulig? Var deilig da :) Nydelig pizza der! Av de jeg har smakt så langt kan jeg anbefale fennikelsalami. Namnam.

Er godt i gang med noen av mine mangfoldige prosjekter. Hattehylla er nesten ferdig, det samme er et gammelt bord vi har hatt stående. Er igang med sengegavl, og har planer om å lage en putekrok på barnerommet. Og sy en kjole til meg selv, og til Tiril. Også skulle jeg lest ut boka om Hjalmar Johansen da!! Nå har jeg forlenga lånetiden for tredje gang...
Flaut. Boka er jo ikke noe tjukk engang! Og veldig lettlest. Jeg har bare rett og slett blitt en TV-slave. Leit å si det, men sånn er det. Jeg har så masse opptak av Top Model USA! Oh My God... De sender jo alle episodene i reprise fra sesong en! Har sett meg gjennom sesong en og to nå... Puh!
Så jeg er meget travel som dere skjønner. Skal jo tross alt passe på barn og hus oppi det hele også!
Og blogge, ikke minst! Så ikke rart at det kan bli litt lenge mellom hver gang. Skal prøve å skjerpe meg altså (tror jeg har sagt det før).
Jeg skal jo begynne å jobbe igjen etter påske jeg. Hvordan skal jeg liksom få tid til det da? Blir jo helt katastrofe. Gruer meg ikke så mye til å jobbe tror jeg. Tanken på å være borte fra barna er verre. Særlig når jeg må jobbe kveld. Huff...

Hadde forresten en strålende tur på babykino i går! På Saga. Så Kongens tale. Veldig bra! Saga som babykinosted kan anbefales! Stor sal, romslige seter, behagelig lys og lyd :) Det er verre med 30-bussen fra byen og hjem.... Særlig om man tar den fra Jernbanetorget. Fikk helt dårlig samvittighet ovenfor Hjalmar jeg, for at jeg utsatte han for et sånt miljø som det er nedi der. Sorry ass, men jeg liker å overbevise meg selv om at verden er et vakkert sted, nå som jeg har små barn. Og jeg liker ikke å se sannheten i hvitøyet, som man umulig kan unngå når man rusler langs "stripa"... Ubehagelig!!
Men vi kom oss vel hjem.
Hjem, kjære hjem. Er blitt utrolig hjemmekjær! Deilig det. Alternativet hadde vært trist.

Samboer'n har tatt ut Triumphen sin. Sexy! Men jeg har jo blitt så engstelig da... Slitsomt altså. Så jeg uroer meg jo litt. Jaja. Kjerring.
Jeg har jo Harley'n. Eller... den er lånt bort nå, med tanke på at den skal selges. Blir litt rart å selge den. Hatt den i nesten 8 år! Og den er bare helt RÅ! Men blir fint lite kjøring nå. Når skal jeg gjøre det liksom?? Blir bare en kilde til dårlig samvittighet og dårligere råd. Så da så. Men pengene for sykkelen skal inn på en egen sykkelkonto! For jeg skal ha en ny sykkel senere. En engelsk en. Så det så!
Hyggelig at du stakk innom!
God helg!!
Og du! Plott gjerne inn i en av boksene under innlegget, eller even better: legg igjen en kommentar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...