lørdag 2. april 2011

Nye prosjekter!

Så kan man notere seg ett år til på baken.
Lot det passere relativt rolig. Har en søster som har bursdag dagen etter meg selv, så litt feiring med familien blir det jo. Og senere, når Hjalmar er trygg på flaska (han er ikke helt på nett enda, men det kommer seg) så skal mor og far ut på fæææænsy restaurant og spise ørten-retter, drikke seg amorøse og sitte og se hverandre dyyypt inn i øynene... Gleder seg!!! En god motivator til å øve og øve på denne flaska! Stakkars, lille gutt (men egentlig syns jeg ikke så veldig synd på han, han kunne bare jenke litt på staheten sin. Viljesterk liten fyr!!)

Men dette innlegget skal jo handle om nye prosjekter. So let's get to it.
Jeg var nylig på en frekkasrunde på et par forskjellige Maxbo-sentre og grabbet til meg tapetprøver. Maaange tapetprøver. Betjeningen var så hyggelige og sa at det var bare å klippe i vei, men bare 30-40 cm. Hadde håpet jeg kunne få en meter... Neste gang skal jeg prøve å klippe mer, for de fulgte ikke noe særlig med mwohahahahaha! Her er noen av prøvene:

Veldig kul med STERKE farger!


To romantiske i samme familie, en hvit og en turkis.


Shiny! Ser ut som gavepapir!

Pippiper på sølvbakgrunn


...og enda mange fler! Tenkte jeg kunne freshe opp barnesengene med litt tapet, men prøvene er akkurat litt for små... Skulle vært litt tøffere!  Men en ting har fått customized litt: en hylle fra Ikea: ble veldig fornøyd :)
Den skal på barnerommet.
Og når jeg er inne på fugler; er ikke dette skohornet fint? Fant det på Ting.

I dag var det loppis på Lilleborg skole. Det var lang kø for å komme inn da det åpnet! Har det alltid vært så populært? Først etter at jeg fikk barn at jeg kommer meg på loppis så tidlig. Før i tiden slentret jeg innom søndag ettermiddag... ikke mange skatter igjen da.
Kjøpte et par ting også som jeg tror kan ha potensiale. Så får jeg testet ut om jeg er noe tess til å pusse opp møbler... Denne hyllen tenkte jeg kunne bli fin på barnerommet til å ha bøker i:

Får male og tapetsere litt. Legger ut det ferdige resultatet. Om en stund.

Og denne kan passe i gangen. Trenger noe å legge mc-hjelmer på. Og knagger kommer alltids godt med. Skal selvfølgelig også males og fikses. Er jo helt gørr nå!
Hihi litt festlig bilde, for det ser ut som den henger på veggen (den ligger på gulvet).
Blir spennende å se hvordan det blir!

Et tredje prosjekt er å lage en sengegavl. Tenkte å lage en plate som henger på veggen ved hodeenden, foret med skumgummi, så man kan sitte mot den. Har handlet inn finèrplate, skumgummi og stoff. Nå trengs bare handlekraft, tid og rom... Vanskelig å velge ut stoff syns jeg! Har allerede vært 5-6 ganger på Stoff og Stil på Alnabru. Samboern sier:" Bare kjøp det du syns passer". Så gjør jeg det, men når jeg viser han det, så kommer der fram tusen meninger... så er det ut igjen! Story of my life.
Men nå har jeg masse fine stoffer!! Blir så glad av det! Er det materialisme?? Digger alle farger og mønste og tekstur... Se min fine stabel!
De tre nederste er kjøpt inn til sengegavl... (det grå nederst er sofan..). Fjerde nedenfra med gule hjerter er i kordfløyel og skal bli noe barneklær (håper jeg) Det blå blomstrete håper jeg skal bli en sommerkjole til meg selv. Tigerstoffet er leftovers fra drakta til Tiril. Og resten blir kanskje litt puter og slikt. Vi får se...

I går var det 1. april. En herlig dag! Klarte å lure flere med at jeg var gravid igjen!! Åååååh det er så gøy!! Hadde aldri klart det face-to-face, men gjennom chatting og telefon går det så mye bedre. Særlig chatting, sitter og kniser og rødmer for jeg føler meg så slem som spøker med noe sånt, mens samboern sitter og heier på sidelinja! Hahaha, billig morro :)
Noe annet som kunne ha gått for å være en aprilspøk er verdivurderingen av leiligheten vår. Vi tenkte å refinansiere, og fikk to forskjellige meglere til å ta en vurdering. Og det var ganske lurt, for differansen mellom dem ble på hele 450.000,-!! Og det for en leilighet på under 3 mill.! Tenk at det går an... Så vi tar vel inn en tredje, bare for ordens skyld, og av ren nysgjerrighet.

Nå er det endelig vår folkens!! En herlig tid, men det betyr også at det snart er pappapermisjon og jobbing på meg...Uæææ... men det går vel bra det og.
Hadet så lenge!

3 kommentarer:

  1. Det bor definitivt en kreativ sjel i deg :D!

    SvarSlett
  2. Veeeldig kreativt :)))) Masse fine tapeter, ingen av dem skal egentlig på veggen ?
    :o) Klem Therese

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...