mandag 25. april 2011

JOBB!!!

I morgen skal jeg på jobb!
Hjelp..... Har ikke vært på jobb siden....tja.. var vel noen uker i fjor høst en gang.
Men det er bare for 2 måneder, mens en del av pappapermen avvikles. Så er det permisjon igjen :) Det skal jeg klare. Blir sikkert sunt å jobbe litt. Gruer mer til å være borte fra Hjalmargutten. Også han som ikke vil ta flaske enda! Blir utfordrende for pappa'n... I morgen blir det ihvertfall tøft, for barnehagen er stengt. Og Hjalmar er litt dårlig i magen. Mulig han har kumelkallergi. Så jeg er på melkefri diett om dagen for å se om han blir bedre. Håper inderlig at han ikke har det... og om han har det, at han vokser det av seg. Det er jo kumelk overalt!! Utrolig kjipt å ikke tåle det... Hverdagen blir ganske mye mer trøblete.

Nuvel.
Påsken er vel overstått. Ble bypåske i sola på oss. Det har vært deilig, men føler meg utrolig sliten! Har vel litt å gjøre med litt sene kvelder og alltid tidlige morgninger å gjøre... Og bekymringer rundt en magesyk lillegutt, og stress rundt jobbstart kanskje. Hmm må finne adgangskortet mitt til jobben. Hvilket lurt sted har jeg lagt det tro?? Også skal jeg låne Triumphen til samboern i morgen! Det blir jo morsomt da. Håper jeg husker hvordan jeg kjører den.
Men har fått gjort litt Camilla-ting i påsken også. Hattehylla er ferdig, og et slitent bord vi hadde stående har også fått ny finnish. Og sånn ble det:
Hattehylle med pippipper

Klappbord med blomstertapet
I dag har vi gått tur på steder jeg aldri har vært før. For en fin by Oslo er! Og da tenker jeg ikke på sentrum, for der er det jo jævlig. Vi rusla bortover mot St.Hanshaugen og gikk i gravlunden hvor blandt annet Edvard Munch, Alf Prøysen, Bjørnstjerne, Ibsen og Wergeland ligger. Er det lov å si at det var ganske fornøyelig å se alle de gamle gravene? Der ligger det "vognmend", "hoffrøkner" og "pianofabrikanter". Yrker man ikke hører så mye om lenger.
Vi gikk videre til et veldig koselig område: Damstredet. Ufattelig fint der! Utrolig at man kan bo sånn! Tok noen bilder med mobilen:

Kommer ikke til sin rett på bildene men... har du ikke gått der, så anbefales det på det sterkeste!

Har vært et annet nydelig sted i påsken også; utpå Fornebulandet. Veldig fint for oss med små barn. Store gressområder og badestrand. Er så herlig med Tiril nå som det plutselig har blitt så varmt. Hun oppdager jo alt litt for første gang! Hun er så ivrig, løper av gårde og ler og sier Ojojoj! 
Pågangsmot!


Hjalmar innvier sin nye solhatt


Tiril plukker sin første hestehov

Våren er her for fullt, og Torshov har blitt et vakkert sted å være. Ihvertfall sammenlignet med min billedserie tidligere... Utenfor porten til bygården vår blomstrer det en nydelig magnolia, og krokusen er godt i gang i bakgården:

På tide å legge seg! Må huske å sette på alarmen til i morgen tidlig... hadde jo vært typisk om i morgen er den ene dagen barna bestemmer seg for å sove lenger enn til 0600! Må bare vise dere et nydelig bilde av Tiril som prøver fars headset.
God natt!

2 kommentarer:

  1. Lykke til med arbeidslivet da vennen min. Husk at Kunnskaps- og likestillingsministeren er stolt av dere hehe. Få håpe dere finner ut av magen til lillemann! Kjedelig å gå og lure...
    Klem fra Jelriksen!

    SvarSlett
  2. masse lykke til idag camilla...når du leser dette har du vel kommet hjem igjen. Nydelig tid med jentene nå...Olivia er helt i slaget hun og. Koser meg skikkelig med henne nå. Må finne tid å sees innimellom jobb snart. håper det ordner seg med magen til hjalmar. Kjedelig.klem

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...