fredag 25. mars 2011

Vårstemning på Torshov - en bildeserie.

Tok med meg kameraet da jeg skulle ut å trille i dag. Tenkte jeg skulle forevige vårstemningen i nabolaget. Våren før feiebilene har gjort jobben sin, er ikke alltid like sjarmerende...
Grus og søppel overalt

Mmmmmm Bæsj!

Gjørme, grus og grå, ekkel snø. Ikke de beste vennene til våre fine hvite felger.

Blæh. Gammel snø, full av grus. En stakkars bøtte minner om fordums glansdager hvor barn lekte og lagde snøhuler. Nå: et siste hvilehjem for avdanka juletrær.

Dårlige tider for rasfare.no

Kunne vært en kjekk hytteutedo?

Utbrente fakler - et sørgelig minne fra vinterfestligheter

Råtten plen! Og en og annen tomflaske

En ensom stav ved  Bentsebrua.

Forvist til balkongen...

Snart påske!

Det kommer ikke så godt fram, men vinteren etterlater seg dyyype sår i asfalten rundt trikkeskinnene i Vogsgate.
Her har de stått tålmodig og ventet hele vinteren!

Aner jeg håp om at bakgården vil bli feid....snart?

Her sto borettslagets juletre :) Er det ikke spennende?

Multitasking! Siste hånd på megalasagne til selskap i morgen (må ha skaut siden jeg røyter så fælt...), mens sønnen slapper av på ryggen...

....og dattera pønsker på hvordan hun skal få på seg skoa selv.
Var det ikke fine bilder? Er ikke så flink med inntillinger på kameraet, men syns jo jeg har klart å fange essensen av tidlig byvår? Min ene lillesøster er i Spania dette semesteret, så om hun savner den norske våren, kan hun jo drømme seg bort i disse bildene...
Helt utslitt jeg... Slitsomt å være fotograf, kokke og småbarnsmor... Får drikke opp solo'n og legge meg.
God natt, og ha en herlig helg!

1 kommentar:

  1. Fantastisk bilde serie søs, en av de beste jeg har sett :D!!

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...