torsdag 24. mars 2011

Hva i all verden skal man ha som tittel på et innlegg som dette? Forslag mottas med takk.

Det var kanskje på facebook jeg nevnte at jeg hadde lagt inn et bud på et bilde på fineart.no - og så glemt av hele greia. Til jeg omsider sjekket mailen min hvor det lå et drøss av påminnelser om at jeg hadde vunnet budrunden og at de forventet en betaling... Oooops!
Men det var jo litt festlig da. Jeg fikk meg et bilde til 300,- (425,- med omkostninger) som hadde galleripris på 2200,- .
Men å få det rammet inn kostet jo flesk! 1500,- skulle de ha for det. Forget it.
Gudskjelov hadde bildet standard størrelse på 40x50 cm, så da var det bare å stikke på Ikea å handle ramme til 98,-. Flink! Fikk kjøpt den whiteboardtavla jeg gnålte over tidligere her og :) Superflink!
Og her er resultatet:
"I blått" av Bjørn Thorbjørnsen
Jeg har tilogmed fått lov til å henge det i stua. Gubben i huset syns det ser litt ut som et potettrykk (...) Han er med andre ord ikke så begeistret for abstrakt kunst. Men det er nydelige farger! De er litt mer turkise enn hva som kommer fram her.

Hehe, nå gikk jeg inn på fineart.no for  å sjekke at jeg fikk fakta riktig på bildet, og jommen var jeg så I-I (forsøk på å illustrere bittelite) nære å kjøpe et bilde til av Thorbjørnsen. Får prøve å avvente litt... Fikk jo baksmell på skatten så klart. Men han jeg har fellesøkonomi med fikk igjen en hel masse! Så da går vi i pluss :) Hurra! Det trengte vi nå. Blitt dynga ned med regninger i det siste, men vi er vel ikke de eneste...

Som en del av oppdrag "få-mer-farger-inn-i-leiligheten", har jeg trukket om stolene våre. Det ble egentlig ganske kult! Check it out:
Et sete skal bli blått også, men har bare ikke kommet så langt...Superenkelt å gjøre: 4 skruer løsner setene, så er det bare å stifte nytt stoff på plass.

Vi er jo bare så utrolig kreative her i dette huset. Vårt siste sprell er å lage egne pølser. Og de ble skikkelig bra! Så helt proffe ut også. Og det beste av alt: Det var lett! 
Her tres tarmen på, mens vi nynner til "Pølsemaker, pølsemaker, hvor har du gjort av deg?" Og spar dere for koffert-kommentarer!

Den ene sprakk litt. Og igjen: spar dere for koffert-kommentarer. Vi ser alle hva den ligner på (knis)

Ser det bra ut eller!? Avansert pølse og potetstappe: alt hjemmelaget fra bunnen av! Herregud så flinke vi er.
 Nok selvskryt.
I dag var jeg på babysang med Hjalmar. Det var veldig fint, vi koste oss begge to. Det var fullt hus og vi sang  "Ro, ro, ro din båt" så vakkert tostemt at jeg fikk nesten tårer i øynene. En annen ting jeg oppdaget, er at min sønn er en skikkelig plugg! Han hadde lett banka de som var både en og to måneder eldre enn han. Han er ikke tjukk, bare stor og fin :) Og sterk. Og sta... flaske vil han fortsatt ikke ta. Prøver med Nuk nå. Muligens litt framgang, men det kan også være en illusjon tvunget fram av frustrerte foreldre.

Tiril har begynt å godta å ha spenne i håret! Helledussen, hun er jo til å spise opp! Sjekk den go'jenta da!

Jeg må blogge oftere. Vet jeg glemmer flere ting jeg tenkte å blogge om. Sikkert kjempeviktige, morsomme ting... hmmm. Men borte er det.
Nei! jeg kom på noe jeg bare MÅ dele! Jeg har vært på min første zumba-time! Oh my God... Trodde jeg var litt flink til å danse jeg. Men har aldri følt meg mer som en stor, dum, stiv tømmerstokk av en budeie, fri for rytme og med blylodd i skoa.
Men gøy var det! Og gudskjelov var jeg der med en venninne, så vi kunne le godt av hverandre :)
Instruktøren var en liten latinamerikans sprett som danset i et rasende tempo uten særlig gjennomgang først. Er egentlig litt stolt for at jeg kom meg gjennom og klarte å følge såpass med at jeg ble svett ihvertfall! Prøver igjen til uka. Trenger tydeligvis å shake denne kroppen litt! Hadde sikkert hjulpet å bli litt pussa før timen, bli litt mer løs og ledig... Og det hadde jeg sørget for også, hadde Hjalmar tatt flaske! Men neida... Bare vann og te til mor.
Hadetsålenge!

4 kommentarer:

  1. En ordentlig kose blogg....må jammen si det ser ut til at du stor koser deg inn i din nye "rolle" kjære søs :) Keep it up:D!

    SvarSlett
  2. Pølsene ser kongebra ut! :o))))

    SvarSlett
  3. Rammeverk, pølser og samba...

    Ha Jelriks Nuk tips funket kanskje :-) så kult. Jeg var med legevakt Bemte Nilsen på zumba. Ser du oss to Shake da hahaha men vi hadde det veldig festlig.

    Jeg vil ha pølseoppskrift og gjerne hvor man får tak i tarm!

    SvarSlett
  4. Du er så husmor altså camilla :)
    hehe...flink er du! Ble inspirert til å trekke om den store stolen på kjøkkenet selv. Super koselig å se deg forleden...du traff meg bare på et litt trøtt tidspunkt ;)Bedre nå :)

    Må sees ordentlig snart. Jeg ringer deg.
    klem

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...