lørdag 5. mars 2011

I DID IT!

Karneval i barnehagen er vel overstått. Jeg hadde bestemt meg for å sy en tigerdrakt til Tiril, men det viste seg at mønsteret var utsolgt på Stoff og stil. Slukøret blogget jeg om mitt nederlag, da en barselvenninne ble min reddende engel! Hun hadde lest bloggen OG hun hadde kjøpt mønsteret jeg manglet! OOOG jeg fikk låne det! Hurra!
Så da var det bare å sette i gang! 

Etter en kveld med klipping og to med sying var den ferdig. Det gikk relativt greit, med bare 5-6 støtte-telefoner til mor med innledende replikk:"Nei, skjønner jeg ingenting!".
Må si jeg er imponert over at mamma klarte å løse flokene mine over telefonen! Mødre er fantastiske! Men hun har jo tross alt gått ut av Husmorskolen med bare 6'ere, mens jeg kjører mer på "learning by doing"... Så lenge matriarken loser meg gjennom problemene er det null stress (eller ihvertfall litt mindre...)
Og se hva som plutselig dukket opp hos oss fredag morgen!
Det er det som er så gøy med å sy: Man klipper og syr og vrir og vender på noen stoffstykker, og plutselig så har det blitt noe ordentlig av det! Fantastisk. Inspirerende! Hver gang jeg syr, så tenker jeg: Det må jeg gjøre mer! Men så er det denne tidsklemma da....
Ble litt stolt jeg... Her er lille tiger på vei inn i barnehagen.
Tass, tass... Halen ble litt lang kanskje?
Vår lille pusekatt  

Avslutningsvis på dette skryte-innlegget, legger jeg med et bilde av hva vi kultiverte mennesker hygger oss med på en fredagskveld etter å ha sydd tigerkostyme: Lime-marinert salma og østers!
Har smakt det en gang før, men da var jeg litt høy på champagne... og synes å huske at det var nydelig. Og det var det jammen! Smakte herlig sjø. Fikk sommersologskjærgård-følelse med en gang! Ikke er det spesielt dyrt heller... bare litt vrient å åpne... tror jeg.
Nei, det ER ikke en buse i maten min!
Tror jeg kaster inn håndkleet her jeg.
I morgen er siste dag i VM. Har vært utrolig bra å ha permisjon mens det har gått! Fått med meg det meste - på TV vel og merke... Men ikke mindre rørende av den grunn. Griner jo flere ganger hver dag! Og særlig i dag da! Søte Therese :) 5 mil i morgen! Jeg er klar! Petter kan gå på henda over mål om han vil! I don't care. Syns det bare er moro jeg :)
Tvitvi folkens!

5 kommentarer:

  1. Den ble superfin, Millus!!!
    Flinke Millus!! :D

    Østers er så digg!! med og uten Champis!! ;-)
    Deilig smak av sjø.
    Gleder meg plutselig til sommer'n, kjenner jeg..

    Men først VM :D Jeg gleder meg til i mrgn!!!
    Jeg håper Petter går på henda!!! :D

    SvarSlett
  2. Så utrolig flink du er Camilla:))) Tiril var så søt i det kostymet:) Så ut som hun likte det! hehe.. Jeg vil også ha tigerdrakt, tar du bestilling?:P
    Siste dag i morgen med VM ja.. nesten litt surt, vi vinner jo så mye :D Men satser på Petter i morgen. Jeg håper han stuper kråke baklengs over mål:P Om han ikke har tid til det så hadde på henda vært moro!!! Og da klikker det nok sidelengs for de svenske avisene! :)

    SvarSlett
  3. Så flik du er!! Ble en flott tiger med akkurat passe lang hale :)

    SvarSlett
  4. utrolig fin kostyme camilla...imponert!
    Olivia skal være grisen Olivia i barnehagen imorgen..hihi

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...