lørdag 26. februar 2011

Hva er vel mer irriterende

...enn en bomtur til IKEA på en LØRDAG!!
Det er jo galskap og utrolig klønete av ei som er hjemme hele tiden, og finne på å dra på dit en lørdag... Fikk bare lyst å skyte meg i hodet.
Også jeg som hadde den BESTE  parkeringsplassen i gata! Den rett utenfor porten! Når man har den plassen, så kvier man seg for å kjøre noe sted i det hele tatt. Der er det jo måkt også. For det er langtifra tilfellet med de fleste gatene her på Torshov. På vestkanten har de sikkert måkt overalt. Sånn er det alltid...

Men jeg fant ut at jeg skulle kjøpe de hvite magnettavler til den nye arbeidsplassen min i dag. Vil jo så gjerne få den ferdig. Sambo har lekt drømmemann igjen og snekret opp hyller til meg. Skikkelig customized arbeidsplass med max utnyttelse av plassen. Er veldig fornøyd! Vil dere se bilde av hvordan det er nå, sånn nestenferdig?
Midt i her, skal jeg ha magnettavle, så jeg kan skrive og henge opp ting jeg må huske. Så da ble det Ikeatur da. Og av ALT som de har på Ikea, hva tror du de manglet i dag? Hvite magnettavler.
Kan da ikke være karma?? Jeg er da så snill!? Men man kan jo begynne å lure.

Før jeg dro på ikea var jeg på den nye Stoff og Stil butikken for å kjøpe stoff og mønster til tigerdrakt til Tiril. Og hva var det de ikke hadde?? Selvsagt... mønster til tigerdrakt. Men jeg kjøpte stoff (som i tekstil) og røsket med meg katalogen, så nå må jeg sy ut i fra dette bildet:

Lykke til til meg.
Kjøpte stoff (fortsatt tekstil) til å trekke om spisestuestolene også. De er hvite, og det er så upraktisk nå man har småttiser. Tenkte det kunne bli fint med ensfargede seter i forskjellige farger. Vi trenger litt mer farger her så... jeg endte opp med dette:
Tar bare og stifter det rundt setet. Skulle være en smal sak.

Stakkars Hjalmar som måtte være med meg ut i dag. Tror ikke han syns det var så kult. Så han fikk leke litt i lekegrinda som vi har satt opp igjen. Da ble han litt gladere igjen :) Se så glad han er!
I går var jeg på babykino for første gang, sammen med Hjalmar og en nabo. Vi så "Jeg reiser alene". Den var ganske morsom, passet bra som babykino. Men igjen slo karma til (hva har jeg gjort galt?!?!)
Hjalmar sov og alt virket så bra før filmen begynte, men så kom det plutselig VELDIG høy lyd på! Flere barn begynte å gråte, men Hjalmar så upåvirket ut (puuuh). Men de hadde tydeligvis tekniske problemer, for det kom ingen film. Det drøyde og drøyde, og flere gikk for å høre hva som skjedde. Til slutt begynte filmen, men uten lyd! Herregud..  men kom til slutt lyden også på, men da gadd de ikke gjøre noe med lyset. Det skal visst ikke være helt mørkt på babykino, bare dempes litt. Men vi så film i fullt opplyst kinosal... Jaja. Og et kvarter uti filmen så våknet selvsagt Hjalmar. Da hadde vi jo vært der en time allerede...Det gikk rimelig greit, men det kunne ha gått så mye bedre. Har jo ikke vært på kino siden jeg så Avatar tror jeg, så hadde vel fortjent en bedre kino-opplevelse... Ringen kino: jeg er IKKE imponert!
Men en erfaring rikere, det er jeg jo.

Og i dag kunne jeg vært på teater og sett Fanny og Alexander, men så nekter poden å ta flaske. Så da så. Da får jeg blogge i stedenfor. Det er jo ganske gøy det og da.
Lurer på om Northug vinner i morgen jeg? Eller har han det bare i kjeften? Håper Pølsa vinner jeg!
Men hva har de tenkt, de som arrangerer VM? Var det noen stakkars lesere som brukte dagen på å stå i kø istedenfor å se Marit vinne i dag? Så på nyhetene at arrangørene sa de ikke hadde tenkt på at det ville komme flere publikummere på lørdag enn på torsdag og fredag... HALLO!!?? Er det mulig!? Hva tenker de med? ALLE skjønner vel når folk har fri fra jobb, så blir det også flere folk i kollen! Blir helt matt jeg.
Overbetalte jævler. Sikker på at jeg hadde gjort en bedre jobb! Men spør de meg?? Neeeida.
Håper de har skjerpa seg til i morgen.

Hadet!

3 kommentarer:

  1. Hehe vennen da! Du fikk skikkelig gjennomgå. IKEA på lørdag det er jo no mercy. Det burde du ha visst. IKEA har sikkert drevet med snikreklame på tv som å skifte et bilde ut med en hvit magnettavle. Slik planter de små frø i det underbeviste og lokker deg til butikken for å kjøpe alt annet enn hvite tavler. Ingvar Kamprad, you did it again!
    Ellers kan jeg opplyse at vestkanten i går kveld var veeeeldig dårlig måket, det heter byuniformitet.
    Hjalmar så litt betenkt ut #oi hva skal hun finne på nå da? :-))
    Sy drakt er nok lurt å gjøre om sommeren så slipper man å tå foran tomme tigerstripehyller. Eller ta en last minute til India og skyte deg en tiger. Blir ikke lett å sy etter det bilde der. Kan du ikke plante i Tirill at hun skal være Charlies Angels? Karatedrakt gikk lett å sy ;-)
    Og Kollen tja hva skal man si...jeg klarer meg uten atmosfæresmak foran Tv i en varm stue med en norsk flagg i hendene og sminket på kinnet. Så kan jeg tisse når jeg vil, ta en øl når jeg vil, spise bedre mat, ha det generelt billigere og se utøverne myyye nærmere enn de som fryser i hjel i tåkesurpe på Kollen...
    Morsomt innlegg Camilla :-))))

    SvarSlett
  2. Hehe, nå måtte jeg le. Stå på:) gleder meg til å se dere veldig snart! Hjalmar blir bare penere og penere<3
    En rettelse: pølsa kan desverre ikke vinne i dag for han går ikke:) men northug tar det, null stress. Og jeg gleder meg til å stå i Kollen neste uke på onsdag, torsdag og fredag i strålende solskinn, med flagg i kinna og hånda og se Norge ta gull etter gull etter gull:)
    Stå på videre med bloggen. Jeg elsker å lese den:) og lykke til med drakten til Tiril<3 stor klem

    SvarSlett
  3. Herlighet, blir helt svett bare av å lese om IKEA og snøkaos. Selv orker jeg nesten ikke matbutikken på en lørdag... . Lykke til med Tiger kostymet - kommer til å gå så fint, atte:-)

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...