onsdag 23. februar 2011

Pingviner og andre viner

Jeg har tidligere vært inne på hvordan kroppen forandres under og etter graviditeten. Jeg reside... revid... hmm...restitueres (?) stadig, og er neeeesten tilbake på matchvekt, men med vekt fordelt på litt andre måter enn tidligere. Vel, vel.
Men også håret får gjennomgå. Jeg nærmer meg tre måneder post-fødsel, og i følge frisøren jeg besøkte i dag så er det DA det begynner å bli tøft å være hår. Eller kvinne med hår om du vil.
Under graviditeten satt håret som spikra fast. Trengte ikke tømme sluket på badet for hår en eneste gang! Det bare rett og slett datt ikke av noe. Hvorfor kan det ikke alltid være sånn??
Men nå derimot. *sukk* Nå er det bare elende. Det begynte med at jeg stusset litt over de lange, lyse hårstråene jeg stadig fant rundt omkring i huset. Det blir vel litt feil å si at det dessverre ikke var samboern som har fått seg en blond "venninne", men det er min egen manke som har begynt å forlate meg.
Hårballen som ligger igjen i hånda etter at jeg har gredd meg blir større for hver dag.
Snart kommer vikene.
For det er der det forsvinner. I vikene, og hårfestet rundt hodet generelt. Eller, det er der det syns best ihvertfall.
Klippehopperpingvin

Meg
Det var slik ved forrige gang. Mistet MYE hår, og hårfestet fikk en litt annen løype. Så nå har jeg i lang tid sett litt ut som en Klippehopperpingvin (se bildet).
Nuvel. Dette fjonet detter vel av igjen snart. Livet går i sirkler.
What else is new?

Jeg drikker viiiiiin :) Bare bittelitt, for min venn Hjalmar er ikke like glad i flaska som sin mor. Nyter et lite glass av en nydelig og dyr vin i dette øyeblikk, som heter Baron De Ley, fra Spania. Den er nesten 100,- billigere på taxfree enn på polet, så er du ute og reiser, så kjøp den! Kraftig, rund og god, akkurat som jeg liker dem! Vinen altså.
Perler for svin 
Hjelp oss, Dr Brown!
Har investert i en ny type flaske med mindre tut til minsten, med håp om at han syns den er bedre å sutte på. Vi får se... kommer tilbake til hvor vellykket det eventuelt var.  Er det ellers noen som har noen gode tips kanskje?

Har sydd ørlite grann siden sist. Vi trengte sårt å beskytte bordet  mot vårt lille matmonster. Se så fint det ble! Lager noen smekker også, når jeg først er i gang. Og ja, det er voksduk selvsagt...
Ble det ikke fint med vinflasken på? Veldig italiensk liksom?
Blir mer sying fremover. Det er varslet om karneval i barnehagen i begynnelsen av mars, så da må mor lage kostyme! Det blir gøy! (håper jeg) Vil veldig gjerne lage en tigerdrakt til Tiriltigern vår. Det passer til henne. Noe slikt noe som dette hadde vært fint å få til:

Bildet hentet fra Stoff og stil. 
 Avslutningsvis legger jeg med et blomsterbilde igjen. Det har jo vært morsdag OG valentinsdag! Våren nærmer seg og da er det skjønt med tulipaner :) Jeg har kalt bildet "Viltre tulipaner foran luftfukter". Ha en god uke og heia Norge under VM!







 







2 kommentarer:

  1. Tiril kommer til å bli så søt i tigerkostyme:)) Gleder meg til å se! Klem fra Oda, som gleder seg veldig til å se dere til uka!

    SvarSlett
  2. Når kostymet er ferdig, må du legge ut bilde:-)
    Veldig treffende navn på bildet forresten.
    Inger Elisabeth

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...