mandag 14. mars 2011

Et litt kort, engstelig innlegg

Bare et kjapt lite innlegg... Tida går så fort! Får helt angst av det jeg. Får angst av alt mulig egentlig... Man blir jo så engstelig av å bli småbarnsmor!! Slitsomt altså.. Jeg var jo så tøff før! Nå har jeg blitt som min egen mor, og vil helst bare holde min "beskyttende vinger" over barna.
Savner "tøffe-Camilla" litt... Håper hun dukker opp igjen etterhvert.
Jeg er så glad for at jeg bor på Torshov i trygge gode Oslo, og i trygge, kjedelige, deilige Norge! Tenk å bo i Japan... Tenk å være hjemme med barna dine og ane fred og ingen fare, og så BANG der kom det en jævla tsunami inn døra!!!! Det er bare for drøyt. Kan ikke tenke på det. Torshov ligger høyt, og gudskjelov for det. Ikke er det jordskjelv her, eller vulkaner eller diktatorer eller orkaner.
Herregud så heldige vi er. Dagens bekymring er om jeg får tid til å shine opp kåken litt før barselgruppa invaderer oss i morgen... Ganske trivielt, I know.
Men det er bare helt fryktelig å tenke på at denne perioden av livet ikke varer evig. Denne "kose-seg-hjemme-med-barn"-perioden. Skjønner jo at folk bare pøser ut barn, det er jo ganske fint å være hjemme med de! Også får man kanskje bittelitt angst for å hoppe ut i arbeidslivet igjen etter å ha surret hjemme i noen år. For det blir nesten at jeg har vært hjemme i et par år, siden jeg fikk barna så tett (15 måneder mellom de) og jeg ble sykemeldt i deler av svangerskapet.
Etter påske skal jeg til pers gitt! No mercy! 9 uker pappapermisjon skal brukes, så da må mor tjene til livets opphold igjen. Jaja. Sikkert sunt å jobbe litt igjen. Litt soft start. Smake litt på arbeidslivet... (prøver å overbevise meg selv)
Men det blir jo ikke mye shining av leilighet så lenge jeg sitter her og blogger! Skulle jo gått en tur også. Rene påskeværet ute. Men det begynner sikkert å snø igjen, det gjør det alltid. Gjelder å ikke glede seg for tidlig.
Var det mange som fikk tatt sin første utepils i helgen da? Det er lykke det!! Sitte med sola i ansiktet og fryse litt på henda for halvliterglasset er så kaldt... og tenke på at hele våren og sommeren er rett rundt hjørnet...Mmmmmm...
Hjalmar vil jo fortsatt ikke ta flaske. Er litt hodepine det der altså. Det må jo bare ordne seg til jeg skal jobbe! Stae lille gutt! Det virker som han ikke skjønner hvordan han skal suge på tutten, han bare tygger. Noen med gode råd?
Nei, jeg får begynne på denne "burde-burde"lista mi! Mandag i dag? Ja... ha en god uke!!

5 kommentarer:

  1. Da mine begynte å tygge som på en smokk trykket jeg litt på flaska sånn at det drypper ut melk. Så kan man også prøve litt og dra den forsiktig ut så holder de igjen og suger. Funket litt hos mine men alle unger er jo forskjellige. Kanskje han ikke er sulten nok når du tilbyr flaska? Klems!

    SvarSlett
  2. Uff, den frykten som griper om morshjertet tror jeg varer livet ut, Camilla. Når det blåser storm her lager jeg evakueringsplaner i mitt stille sinn... .

    Så trøttende at Hjalmar strever med flasken.
    Prøvd alle mulige tutter? Kanskje en størrelse opp? Kanskje den ikke kommer langt nok inn/bak slik at sugerefleksen stimuleres?
    Håper det ordner seg :-)

    SvarSlett
  3. Helt som Line her sier. Prøv forskellige topper på flaskene. Våre likte best NUK sine og Avent var bare spytting og tygging. Også prøvde jeg ikke å skru korken så hardt, så kom det litt luft inn og trengte de ikke å suge så hardt. Noen er faktisk ganske vanskelig å suge på (prøv selv hehe)

    SvarSlett
  4. Takk for gode råd! Men vi har prøvd forskjellige topper (ikke nuk tror jeg, er vel den siste vi har igjen å prøve...) Tror ikke større tut gjør nytten, da han brekker seg så lett. Og melken renner bare ut av munnviken hans om jeg bruker en 2'er tut. Tror det eneste som står igjen (bortsett fra nuk-tut) er iherdighet herfra til evigheten. Han har også vært uten mat i 6 timer, så da burde han jo være ordentlig sulten! Puuuh, slitsomt altså!

    SvarSlett
  5. Takk for koselig kommentar i bloggen min. Bildet av Hjalmar er heeelt perfekt, har ikke lagt merke til at det er gult jeg... Morsomt hvor ulike man er. Jeg har aldri vært noen typisk hønemor, selv om jeg har hatt grunn til det med Adrian og Hannas sykdommer. Jammen har det gått bra med både dem og Fredrik ;) Skal på sykehuset med Adrian i dag og ha forsamtale til operasjon. Håper han får den fort så han kommer seg i militæret til jul, det er hans store drøm :) Forresten, er LITT hønemor om dagen. Adrian er jo russ... :-0

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...