lørdag 11. juni 2011

Min geniale gave til sambo :)

Jeg fant den perfekte gaven å gi til min sambo. Det er utrolig smart. Nesten ikke til å tro. Og det beste er at han syns det var den beste og mest gjennomtenkte gaven ever!
Så der gjorde jeg det bra.
Jammen så si det da!! tenker du sikkert. Sånn passe irritert. Jada masa.
Han fikk jo selvsagt en tur til Paris! Jaja, vel og bra, vel og bra... men det var jo ikke greia! Greia var jo at SYSTEM OF A DOWN skulle spille der!!! YEAH!!
Så jeg fiksa konsertbilletter da vettu.
I januar!!! Så dette har jeg gått og visst såååååå lenge, og flere andre også. Men vi har holdt tett! Flinkiser altså! For det er ikke bare lett og holde tett om noe sånt, som man tenker så mye på!
Derfor var jeg litt ekstra stressa for at Hjalmar var litt dårlig til og ta flaske og slike ting... Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har holdt på å si til gavemottakeren: Vi må øve mer med flaske, vi skal jo snart bort! Men det kunne jeg jo ikke si, for det skulle jo være overraskelse!

For en sinnsyk lettelse det var å endelig kunne gi han gaven.
Det var det morsomste jeg har gjort på lenge! Fikk den følelsen man får når det er juleaften og man snart skal begynne å åpne gaver og man er 7 år gammel. Priceless.
Skulle ønske jeg hadde ressurser til å gi bort flere sånne gaver, men da hadde det kanskje ikke vært like morsomt.
Og mange hjalp oss!! For nå skal ikke jeg stå her og ta all ære for en fantastisk tur. For det første betalte svigerfar for hotellet, og for det andre så stilte besteforeldrene virkelig opp og var barnevakt for krapylene i de to nettene vi var borte! Hatten av for de!
De var ikke sure når vi kommer hjem engang! De bare "Klart jeg kan hente dere på flyplassen!", "Tusen takk for at jeg fikk passe de skjønne barna deres!", "Dere hadde da ikke tenkt å gi oss gave!"  Haha de er fine da! Så nå kommer vi til å forvente at de skal sitte masse mer barnevakt mens vi farter rundt og drikker oss fulle :)
Haha

Jeg må jo si litt mer om selve turen da kanskje.
Vi dreit i alle turistseverdigheter. For vi er tøffe! Det er bare kø og helvete og idioter og koster masse for å se noe man har sett på TV tusen ganger, også blir man bare skuffa for at man har kastet bort så mye tid på å irritere seg over dustefolk og litt sånn Var det alt? men man kan ikke innrømme det, og sier at Wow det var skikkelig flott, hva med en øl nå?
Også må jeg innrømme at jeg har vært i Paris og sett det før...
Og det er saken da, at etter å ha pløyd gjennom Paris og sett DetmanliksomMÅse så har jeg ikke sittet igjen med noe særlig godt inntrykk av byen. Men NÅ digger jeg den :)
Digg

Frokostlunsj. Veldig glad jeg fikk med den rompa.
Nå bare slentra vi rundt i området mellom Bastillen og Notre Dame og flyttet rompene våre fra Fortauscafe til fortauscafe.

Gadd ikke shoppe heller.
Jeg tror jeg er verdens dårligste shopper. Syns ikke det er noe gøy jeg! Blir bare sur, og klarer ikke å bestemme meg, og hater prøverom, og det er grusomt kjedelig å kle av og på seg hele tiden.
Kanskje jeg egentlig er mann. Men jeg er jo ikke det heller! Har tross alt født et par barn.
Mye morsommere å shoppe til barna! Og å kikke. Liker å kikke. Kanskje jeg bare rett og slett er gnien. Kan hende det er det altså. Sjekker alltid prislappen før jeg vurderer hvor fin den kjolen egentlig er.

Skal prøve å komme til poenget snart. Altså gaven.
Altså KONSERTEN!
Litt forhistorie hører med.
Når vi var på flørtern, introduserte min kjære meg for System of a down, heretter kalt SOAD, og jeg fallt pladask for både bandet og gutten (haha). I mine ører er det perfekt musikk som jeg aldri blir lei. Det tragiske var at bandet er oppløst! Så å komme på konsert, var ingen selvfølge. Så vi inngikk en pakt:
Hvis og når SOAD skulle spille igjen, så skulle vi uansett komme oss på en av konsertene dems - hvorenn vi måtte reise!
Så fikk vi barn og alt det der, og det å hoppe på et fly for å dra på konsert virket brått ikke som en veldig enkel greie å få til... Vi så de skulle turnere, men jeg spilte på den Det er jo umulig- linja med unger og amming og jobbing og alt det der. Så han ante ingenting! Og så bare PANG! Haha gjett hva vi skal!!!
Og konserten var .... aahhh helt unreal. Fabelaktig! RÅ! Aldri har jeg vært på en så bra konsert før. Lokalet var perfekt, ikke altfor stort, men stort nok til at du får suggerende allsang-følelse. Folk var kule, lys-showet mektig, og lyden perfekt! Vi sto rett bak mixe-bua, så lyd og utsikt fremover kunne ikke blitt bedre!
Bandet Clutch var oppvarmere. Ganske kule, men venta jo bare på at de skulle bli ferdige...  Så begynte 2 timer med pur lykke... Sjekk ut denne starten da! Fy f... trodde jeg skulle daue!! Ekstatisk!!!
Og det bare fortsatte.
Må legge ut en smakebit til. Her får man litt inntrykk av størrelse og lysshow:

 

Kommer til å leve lenge på dette :) 
Her sto vi 

Nå ble jeg helt utlada. 
Dere må bare stole på at det var fett. Gidder ikke si noe mer om det, og dere gidder sikkert ikke høre noe mer heller. Og hvis du ikke liker musikken så kan du ...nei, skal ikke si noe dumt. Hadde vært kjedelig om alle likte SOAD. Bare oss kule som liker de. Barna mine digger de. Det må de. 
Hva gjør man om barna begynner å høre på søppel? Den tid, den sorg. Får sørge for litt sunn påvirkning. 
Er det noen med noen meninger der ute?? Bra med kommentarer!!!
Fortsatt god pinse.
Her sitter jeg uten potetgull, for når jeg skulle kjøpe det, var butikken stengt. Makan. Er ikke vant til helligdager i juni, det pleier vel ikke å være det?

1 kommentar:

  1. He he, skjønner at dere har hatt en super tur og veldig kos at du deler det med oss :)). Kunne vel nesten ikke blitt noe annet enn vellykket den turen egentlig. Gøy å høre hvordan du , christian og SOAD henger sammen....smiler. Selv så er jeg skikkelig hekta på RAMMSTEIN og hører på det 24/7...til og med i drømmene, så nå leter jeg med lys å lykt etter en konsert med de....
    Ha en fortreffelig musikk kveld mine kjære...klems..:)))))!

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...