søndag 26. juni 2011

Bestemors skatter

Søstern skulle på hippiparty her forelden og lurte på om jeg hadde noe klær å låne henne. Jeg er jo en liten samler. Pluss at jeg har vært kostymeansvarlig i FOBIteateret som jeg var med i. Anser meg vel fortsatt som medlem, men gruppa ligger litt i dvale... Alle driver å styrer med familie og jobb og sånt. Håper vi kommer sterkere tilbake!!
Veldig gøy med teater... Vår agenda var å øve inn et stykke, spille det en gang, og ha en heidundranes premierefest!!
Rakk vel å være med på fire stykker: Taremareby, Robin Hood, Alladin og Jeppe på Bjerke. Moro, moro, moro.
Men det var en digresjon.

Jeg begynte å rote litt på loftet og fant bl.a. bestemors gamle kjoler! Husker jeg tok vare på de for mange år siden. Tenkte de kunne være fine å ha til kostymer og slikt (i motsetning til mesteparten av befolkningen, så syns jeg det er rasende festlig å kle seg ut på fest) pluss at jeg ville spare på de av sentimentale grunner.
Når jeg nå fikk se de igjen, ble jeg så glad!
Det er jo high fashion vintage!! Heftige farger og vintage snitt. I love it! Må bare sy de inn litt, så kan det brukes! Hurra! Og tre av kjolene tror jeg bestemor har sydd selv.
Stas :)
Nå har jeg lekt litt Top Model... Check it out!!
Sydd av Bestemor i tykt brokadestoff. Er som å gå i en sovepose! Vakker turkis farge,love it!

Sydd av Bestemor, herlig batikkaktig, florlett stoff.

Sydd av Bestemor, totalt psykedelisk! And check that pose!!

Uklart og usjarmerende bilde, men gadd ikke begynne å skifte igjen. Finsk silkekjole. Skikkelig 70-talls! Peace!

Blir glad av å se på dette jeg :)
Ganske kult?
Kanskje ikke alles "cup of tea", men da hadde det jo ikke vært noe morsomt heller. Jeg ble ihvertfall veldig glad.

Noe annet som gjør meg glad, er at jeg HAR PERMISJON IGJEN!! Digg,digg,digg.
Nå skal dagene atter engang fylles med å kose lille sønn. Han er så søt han!! Bare snill og blid og morsom. Dån...

Har også lagt ut harley'n min på finn.no... Litt trist. Den er så digg å kjøre. Merker jeg kjører helt anderledes på den enn på sambo sin Triumph. Er jo 8. året jeg har den, så jeg kjenner den godt. Men men. Det er hårda tider motorsykkelmessig. Kan ikke ha i pose og sekk hele tiden. Får bare dårlig samvittghet av å ha den, fordi jeg ikke får brukt den nok. Får ta penga å kjøpe bleier istedenfor. Neida.
Joda.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=29300332

Her ser du den. Og får du ikke åpnet, skal du få en smakebit her.
Nais
Har fått gjort ferdig et prosjekt faktisk! Sengegavlen! Men nå ligger lille sønn og sover der inne og jeg har glemt å ta bilde... Men følg med!! Hvis du er heldig husker jeg å vise den frem neste gang!!

Hei så lenge!

6 kommentarer:

  1. De var skikkelig kule ja. Morsom med slike funn. Du manglet bare litt sånn charleston-look (krøllehår, hårbånd og skikkelig rød lebestift ;-) jeg er også veldig glad i temafester og utkledning (så da er vi 2 som slåss mot samfunnet). Kanskje vi burde ha en dag med utkledning-retro-fotoshoot. Jeg har kjøpt nytt kameraobjektiv så da kan vi teste det :-))) du elsker topmodel og poserer som de beste. Ka du sier er du med?

    SvarSlett
  2. Takk for at du reddet hippiefesten min og den ble heidundranes vellykket, som en hippiefest vel alltid blir...;D!!
    Kulle kjoler du har også...får velø teste en av de neste gang kanskje...hehe, dersom jeg klarer å rive meg løs fra buksene da....hmmm.
    Du så superfresh ut!! Klems

    SvarSlett
  3. Haha Yvonne, særlig jeg tør å låne ut de til frøken partyallnightlongogsovneristolenklokkasju ;) men den grønne hadde du vel på 30-års dagen min? Gikk jo bra det :D
    Jelrik: du ble imponert over poseringen min ja? Hehe lærer mye av å se Top Model :P Hørtes gøy ut, men veldig usikker om jeg vil trives så godt foran kameraet... Da er det viktig med en fotograf som får modellen til å føle seg vel!
    ;)

    SvarSlett
  4. Hei model ;)
    Den rosa kjolen er jo helt nydelig...den kan du bruke nå. Kanskje på familie fotoshoot ;) Lage litt retro preg på settingen. Har tenkt litt mer, og det hadde vært koselig å tatt bilder på en strand også.
    Og den grønne var jo helt råkul! Moro med gamle skatter.

    Håper dere har hatt en fin helg. Vi ble på nordstrand lenge igår, det var så deilig å leke i hagen der oppe. Nå; ny regnfull uke, så jeg sitter inne å redigerer og rydder i saker og ting. Deilig det og...Håper vi sees snart. klem

    SvarSlett
  5. Hehe ja utfordring til oss begge :-))) tenkte ikke å ha noe skikkelig formell altså. Bare for gøy og se hva vi finner på med slike vintageklær. Blir det bra bilder kan du blogge om dem; ellers så sletter vi. Også som motytelse stiller jeg min kropp tilgjengelig for dine gærne påklednings og bildepåfunn. Tjohei!!!

    SvarSlett
  6. Jeg er sikker på at Bestemor sitter og humrer og ler av Millas på funn. Sist var for 35 år siden, da hadde du hvit silketruse med masse rosa blonder tvers over stumpen. En sikkelig snerten Donald Duck stump,under vippende kjole.

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...