onsdag 26. oktober 2011

Tryvann-Skjennungsstua, og litt attåt

Tidlig i høst var jeg, mamma og Hjalmar på en tur i skogen. Vi kjørte til Tryvannstårnet og gikk til Skjennungsstua. En nydelig tur var det! Om man bare trekker fra litt hoftetrøbbel...
Apropos det. Jeg har nå vært hos ortoped, som igjen har henvist meg til en ekspertpåhofterogbekkenfysioterapeut, Kjempebra! Det er bare typisk at den siste måneden eller deromkring, så har jeg av mystiske årsaker blitt mye bedre! Hurra! Det er jo fabelaktig!! ...men på den annen side, så vil man på en måte ha litt vondt og være litt syk når man endelig er hos fagfolk. Virker liksom litt sytete og "hypokondersk" når man er til undersøkelse og føler man må forsvare seg for hvorfor man bruker av deres dyrebare tid.
Anyway, fikk melding av fysioterapeuten at hun hadde brekt benet og måtte utsette avtalen vår, så da får vi se om jeg får vondt igjen til vi en gang ses... Hm.
Tilbake til turen.
Ikke så mye spennende å si om den egentlig, men jeg tok noen bilder, så da skal dere få se de. Det jeg tenkte da vi kom fram til Skjennungsstua, var at "her var det jommen fint! Dette stedet fortjener en plass i bloggen". Ergo, dette innlegget.
Vårt landemerke, Tryvannstårnet!

Veldig koselig interiør på Skjennungsstua, med blomster og antikviteter

De tar kort!

Hei, du lille person!!

Kjekt å vite..

Mmm hjemmelagd rundstykke og kakao...

Finns det noe bedre enn å nyte livet i solveggen?

Har vi ikke gått lengre! Ble sjokkert da vi hadde god utsikt til tårnet fra stua!

Får vel få litt han lille og da..
Merker jeg er litt mer ivrig på å legge ut bildemateriale enn tekst for tiden. Det begrenser seg vel hvor mye man kan skrive om bleieskift og klesvask. Mangler litt inspirasjon! Men HEY! Nå komjeg på noe! Jeg har sydd en kjole! Min første!! Og jeg ble fornøyd!
T'øyeblikk, så skal jeg fikse bilde..........

Hmm så lite det ble da? Har jeg gjort noe rart nå da... Sikkert. Lastet ned noe Media Go-greier, det har sikkert føkka opp litt. Nå får jeg nok kjeft av han som må rydde opp etter meg... Jaja.
Kjolen var relativ lett å sy for en nybegynner. Mønsteret finner du i boka (herregud hvor har jeg lagt den nå da!!???)
"Made by me. Sybloggerenes beste oppskrifter" Masse enkle, greie ting å sy der. Så den kan anbefales til amatører som meg selv.

For en tid tilbake fikk jeg noen nydelige bilder av lillesøsteren min som studerer i Bergen. Hun har tatt noen fotokurs der og blitt ganske så flink! Check it out! (Nydelig motiv og da, må sies ;))






Tror jeg kaster inn håndkleet. Fyren på det siste bildet krever litt oppmerksomhet. Foringstid kanskje?
Neste uke begynner jeg å jobbe!! Bare tre uker da. Far i huset skal ta ut siste rest av pappapermisjonen sin. Tror det blir greit å komme ut litt jeg.
Mornaaaa!

1 kommentar:

  1. Kjempefine bilder og motiver :)
    Deilig med høstturer!

    Gleder meg til å se kjolen. Jeg vil også sy! :)
    Inspirerende, Camilla!

    Lykke til til uken ;)

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...