lørdag 17. desember 2011

Julebord!

Hurra, jeg har vært på julebord!
Det var faktisk hjemme hos meg selv, med barselgruppa. Vi ble enige om tapas, gjerne med en julevri. Og siden vi ikke helt klarte å informere hverandre om hva vi skulle ta med, så ble det iallefall nok mat! Check it out!
Juleskinke, rakfisk, ribbe, poteter, salat, oster, kyllingspyd, masse forskjellig lefseruller, brød, oliven, aioli og parmaruller med chevre. Namnam!
Og sjekk hva jeg fikk i vertinnegave!!
Et hjemmelaget pepperkakehus!! Helt utrolig fantastisk :)
Tusen takk til Siv som er ei utrolig vidunderwoman!
SÅ i dag ble jeg inspirert til endelig å ha litt juleverksted med Tiril. Vi har jo samlet på tomme doruller i en stund nå, for å lage dorullnisser...
Vel, jeg lagde en nissemann og nissekone. Er rett og slett litt stolt over resultatet! Det er de fineste jeg har laget noengang! Men så var jeg kanskje 8 år eller noe sist jeg lagde det...
Tiril var mest opptatt av å klippe i alt hun kom over, og gni glitter inn i bordet, og dyppe malingspenselen i gløggen og drikke av malingsvannet... Men vi koste oss masse!
Mor og datters juleverksted
Også har jeg vært flink og sydd to juleputetrekk til sofaputene. Ble ganske fornøyd med det og faktisk! Pluss at jeg har ambisjoner om å sy et trekk av et fotoprint av en hjort. Eller et reinsdyr.. litt Rudolf.. litt jul det og. Men samboer'n er visst ikke så begeistret for puter med bilder av"ting" på... Men han godtar det, så lenge vi ikke har puta i senga.
Skal vel være glad til for at det eneste ansiktet han vil se i senga, er mitt trøtte tryne...
Så julen 2011 er i gang! Slett ikke verst. :)
Nyt resten av helgen!

4 kommentarer:

  1. Koselig da! God jul vennen min!!! Ps putene var veldig fine

    SvarSlett
  2. Og nissene da! Syns du ikke nissene var fine?? ;)
    God jul til deg og Jelrik!

    SvarSlett
  3. Veldig fine nisser Camilla! :) God jul!
    Gunnhild

    SvarSlett
  4. Du er jo bare super flink, må være datteren min.
    Husker vi hadde pepperkakebaking og lagde lenker og julekurver til juletre av glanspapir, men det noen år siden.I gamle gode Nittedal hvor snøen alltid var hvit og dompappene mette og gode på julenektet. Klem mamma

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...