mandag 9. januar 2012

Jula oppsummert på ett minutt.

2012 allerede.
Barna mine er født i 2009 og 2010, merkelig. Er det lenge siden? Ikke egentlig. Samtidig så husker jeg ikke hvordan livet var før barn. Jaja.
Jul, romjul og nyttårsfeiring har gått rolig for seg her til gards. Vi har vært hjemme og hatt kvalitetstid sammen.
Lille juleaften pyntet vi treet:
Tiril syns det var mest praktisk å samle alle kulene på ett sted.

Vi har spist deilig lutefisk (ikke på selveste juleaften. Da er det selvsagt ribbe!)

Barna koste seg som seg hør og bør med gaveåpning på juleaften.

Og noen spiste fornøyd på andres gaver!


Storesøster har blitt en ivrig "perler":
Og vi har lært at vår datter gjør alt systematisk og at hun er en perfeksjonist til fingerspissene!

Vår lille sønn er derimot litt mer....uvøren..
"Hva sa du?! Har jeg matrester mellom tenna!? Åh herreguuuud!!"
Han insisterer på å spise selv. Så da så.
Det hadde vært fint å ha en liten hund, har jeg konkludert med. En som ivrer etter å "støvsuge" rundt barnas foringsplass... Men, føler ikke at jeg har behov for å fikse bæsjen til flere i husholdningen nå.

Etter at poden har marinert seg i tomatsaus, er det kjekt med et bad:
Så rene og pene!
Og så kom det jommen litt snø!!
Tirils første skitur!
Dette var kjapt oppsummert vår jul, mer eller mindre...
Hverdagen har nå innhentet oss. Jula er kastet ut,  begge foreldre er tilbake i jobb, og begge barna er i barnehage. Det er vel sånn det skal være. Ett år til neste gang.

Godt nytt år folkens!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...