torsdag 12. januar 2012

Barndomshelter.

Jeg har tidligere nevnt en barndoms favorittserie som igjen ruller over skjermen i ny drakt: "V".
Men det er flere. Jeg så tilfeldig at denne nye kanalen Canal9, tror jeg, sendte serien "How the West was won" på formiddagen.
Oh lykke!
Intet var mer beroligende enn å sette seg ned med frokost og kaffekoppen og få med seg Zeb Macahans siste heltedåder, etter at Tiril var levert i barnehagen og Hjalmar slumret seg inn i lur nr 1.
Det var tider det...
Jeg elsket denne serien da jeg var liten! Den ultimate tøffingen Zeb Macahan var jo så lik pappa! Helt utrolig! Han var så lik, at jeg trodde nesten det var pappa som rei rundt og banka alle bad guysa!
Jeg vet ikke om pappa er så keen på at jeg legger ut bilde av han, men her har dere et bilde av Zeb, og det er jo praktisk talt som å se pappa.
Tøff assa!
Nemlig.
Også se her:
Han var så tøff, for han var venn med alle indianerne. Han har jo til og med fått jakka til en indianer (tror jeg)! Og han kunne indianerspråk... Han gjorde alltid rett han! Fikk til alt!
Også så rettferdig... "sukk"

Til dere stakkarer som ikke fikk med dere denne serien, her er en liten smakebit:
Også må jeg dele med dere sekvensen når Jessie Macahan treffer en indianer... for jeg var nemlig Jessie i mitt hode, og jeg var hodestups forelsket i denne indianeren!!
Litt rart å se det igjen, for jeg føler ingenting for han lenger... Kanskje like greit.
Rett og slett en fantastisk gjeng dette!
The Macahans
Når jeg først er inne på min barndoms forelskelser, så kommer jeg jo ikke unna Elliot i E.T.!
Oh my God... Jeg hadde ikke mange plakater av helter på veggen på pikerommet, men Elliot hadde jeg. Rett ved hodeputa, så jeg kunne kysse han god natt hver kveld. Når jeg ser bilde av han nå, så skjønner jeg jo at dette var lenge, lenge siden...
"E.T. phone home!"
Hihi :)

Til slutt vil jeg ta med selveste Karate kid, Ralph Macchio. Va'kke dum han heller for ei lita snuppe på vei inn i tenårene!
Vel, det var det jeg syns da. Ting forandrer seg. Slik er han i dag:

Ikke helt my cup of tea.
Har jo funnet drømmemannen jeg. Men han er så kjip og vil ikke at jeg skal publisere bilde av han. Selvom han er verdens kjekkeste! Så sær... men men. Jeg liker'n forde.
;)

2 kommentarer:

  1. Litt høyere hårfeste på karate kid nå om dagen....

    SvarSlett
  2. Koselig med minner.Tenk at jeg har vært "gift" med noe så kjekt. Vi har alle vært tøffe eller vakre i våre glansdager.Huske seriene godt. klem mamma

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...