tirsdag 4. september 2012

Festivitetsmaraton!

En fabelaktig uke med festivitetsmaraton er vel overstått!
Utrolig koselig, sosialt og slitsomt. Samt at jeg sitter igjen med et søtsug som jeg ikke har hatt siden sist jeg hadde mens (ca to uker siden).
Hurramegrundt-uka ble innledet i fin stil med family-grillings i Langhus på lørdag ( finnes det et sted som heter Korthus??). Vi hadde barnevakt, så det var jo en lek! Fikk hjorteburgere, pastasalat og kake! Namnam :)
Dagen etter var det konfirmasjon! Veldig stas :) Endelig skulle Tiril få ha på den nye prinsessekjolen sin i et formelt selskap også!
Det var nevøen min Herman som var den stolte konfirmant (og jeg har lagt munnlås på meg selv for å ikke utbryte "Åh så stor du har blitt!!Hvor har det blitt av tiden!??" )
Så jeg sa ikke det. Tror jeg.
Stort selskap, og MASSE deilig mat som seg hør og bør.
Her er den stolte konfirmant!
Og her er noen som koser seg i selskap:
Også hadde de trampoline!!
Og ja, vi hadde med kjoleskift til Tiril...



















Mandag var ingen hviledag. Da var det svigerfar som skulle til pers, og kunne legge ett år til alderen. Men det var ganske uhøytidelig og avslappet, må sies. Deilig å få servert mat, begynner å bli vant til det nå!
Tirsdag. Hva gjorde vi da? Prøvde vel å forberede oss til de kommende dagene tenker jeg...
Onsdag: Tiril ble 3 år!! HURRA! Selskap for tanter, nevøer og besteforeldre. Pølser og tog-sjokoladekake!

 All ære til samboer for den fantastiske kaka! Jeg holder meg klok av skade, langt unna denslags! - når det kommer til baking, vel og merke. Og vogna var full av snop!
Men feiringen fikk en knekk når hedersgjesten fikk et vepsestikk på ankelen.... Stakkars liten. Ikke lett å trøste da. Selv ikke tog-sjokoladekake klarte å stoppe tårene. Men en dukke som på klingende dansk sier "Jæi elskej dej moj!" og " Gi mæj en knos!" gjorde underverker! Vår datter er en kløpper i dansk!
"Jæi elskej dej moj!"
Torsdag: BARNESELSKAP!
Undertegnedes første vel og merke. Presset var voldsomt, men jeg taklet det. Så vidt. Sjørøver-kaka ble skjev og pølsene sprakk, men det var samboers ansvar... Han stengte seg også inne i boden da han ordnet "fiskedam" til godtepose-fisking. Men takket være hjelpsomme og fnisete nabojenter fikk vi kommet ham til unnsetning. (hengte jeg ut ham litt nå? Ikke meningen, han var veldig flink! Hva gjorde jeg egentlig??)
Alle de inviterte møtte opp, og alle hadde med gaver og godt humør! Ikke alle kjente hverandre, men det gikk strålende!
Sjørøverskip med kanoner og rosa hav! (Rosa hav var mitt "mesterverk")

Skattekiste med gullpenger. Den ble forøvrig donert til jobben...
Men også denne dagen fikk hedersgjesten seg en trøkk. Hun kræsjet med lillebror og en tann løsnet. "Jaja, hvorfor laget jeg ikke gelé!", tenkte jeg da!, Men kake er ikke så vanskelig å spise, så det gikk bra.
Gaver åpnes i det momentet man får de!

Tøffe Hjalmar var med og koste seg! Syns det er noe veldig "Titten Tei" med dette bildet...
Jeg tror alle koste seg, og tiden suste av sted! To timer hadde vi satt av, og det var så vidt vi fikk "pølset" og "kaket", åpnet presanger og fisket. Litt frilek, og hadetbra. PUH!
To passe gå´ene unger som satt med stivt blikk i sofaen etterpå.
Fredag: Aner ikke hva som skjedde... Var hjemme med arvingene; planleggingsdag i barnehagen...
Lørdag: Jobb (Hurra for turnusjobbing! - not)
Søndag: Vi runder av med bursdagsfeiringen til barselgruppevenninne Olivia som da selvfølgelig også blir 3 år. 
Spist pølser og kaker så det rekker for en stund nå. 
En herlig uke, men deilig å kunne vie en større del av dagen med å subbe rundt i joggebuksa igjen.
Takk alle som vi har spist kake med!
Burde sikkert avslutte med å si at jeg må slanke meg og trene og den slags. Men jeg dropper heller å gå på vekta.
Har begynt å sykle til jobb da! For holde for en stund. Det tar tross alt 10 minutter.

3 kommentarer:

  1. He he, for en herlig uke med gode minner:-D
    Love it!!

    SvarSlett
  2. Frank, inngiftet onkel!5. september 2012 kl. 19:47

    Hvorfor ble ikke jeg invitert for å spise pølse og kake? Det er jo så gøy når det ikke følger ansvar med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte passe på så vi hadde nok til oss andre vettu Frank ;)

      Slett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...