mandag 10. september 2012

ANNOYING!!

Må bare få ut litt frustrasjon! Er så mange hjernedøde skapninger som bare ser seg selv i denne verden at jeg blir helt oppgitt.
Klokka er bare 11 mandag morgen, men har allerede tre tilfeller av idioti på lista!
1) Jeg skal vaske tøy. Må bruke vaskekjeller hvor vi skriver oss opp på liste. Så vidt jeg kan se er det ledig, står noen senere i dag og noen i går, men ikke nå. Så jeg skriver meg opp fra 10-12. Jeg går ned etter en liten time og sjekker. Da har en nabo stryket over navnet mitt med pil lenger opp på lista hvor hun/han refererer til at de har reservert maskinene fra 10-17(!!!) i dag! Pluss at de hadde maskinene fra kl 16-22 i går! Hallo! Man kan da ikke okkupere vaskemaskinene i henholdsvis 6 og 7 timer? Jævla selvopptatte idioter!
Så jeg skrev det på lista. Ikke akkurat det med idioter, men at det kanskje var litt vel lenge å reservere maskinene...


Hm, nå var jeg akkurat nede i vaskekjelleren og møtte vedkommende. Det viste seg at noen hadde tatt tiden hennes i går, og at hun hadde regnet med tørketrommeltid. Så.. okey da. Det var ikke så ille. Misforståelse oppklart.
Så er jeg plutselig ikke så irritert lenger heller. Litt irriterende når jeg nå har satt meg ned for å velte meg i min egen irritasjon!
Jaja. Men jeg prøver å fortsette!

2) Jeg skal på butikken og pante flasker, men der er det selvsagt en som har hatt århundrets selskap i helgen og har stablet opp kasse på kasse med flasker, pluss søplesekker med enda mere flasker! Så der er det ikke håp å komme til før etter lunsj en gang... Bare å ta med seg tomflaskene hjem igjen...

3) Vi har en smal bakgård med en port i enden. Og nå står det parkert to biler (håndverkere?) på hver sin side i innkjørselen. Så smarte de er! Tenker de ikke på tilgjengelighet for brannbiler, sykebiler, søplebiler osv?
Kjenner irritasjonen kommer tilbake til meg nå.. Herlig! The bitch is out!

Skal til Felgen sykkelverksted nå og hente sykkelen til samboern. Vi leverte syklene våre der tidligere i sommer for totalservice. Min sykkel punkterte på innsiden av felgen like etter (selvom jeg påpekte da jeg leverte sykkelen at dette var et problem) Slett arbeid!
Og samboers girvaiere var ikke riktig justert, pluss at felgen var helt gåen. Hallo! Burde de ikke ordnet opp i dette da vi betalte over 1500,- for service!? Drittsekker.

Og når jeg er i gang:
På fredag var vi på konsert og så Joe Lynne Turner som har vært vokalist i blandt annet Rainbow og Deep Purple. Gledet meg til en nostalgisk aften da jeg i oppveksten hørte mye på Rainbow. (Er så stolt av meg selv for at jeg hørte på den slags musikk istedenfor New Kids On the Block da jeg var fjortis! Bra Camilla!)
Konserten begynte bra! Alt var vel forøvrig en opptur etter et dørgende kjedelig oppvarmingsband...
Men så begynte vel den gamle rocker´n å bli sliten... Han forsvant plutselig og den mannlige koristen overtok showet! Jeg syns ikke det var noe særlig, må jeg innrømme! Joe kommer tilbake, men koristen fyller ut mer og mer av vokalen. Lyden blir høyere og høyere og det hele blir bare et pinlig karaokeshow for en pr-kåt korist med altfor stor selvtillit.
Det er første gang jeg har hatt lyst å bue under en konsert. Jeg ble rett og slett dritsur! Jeg har da ikke kommet for å høre på koristen!? Faen ass. Frekke jævel.

Får vel bruke litt av min verdifulle tid til å hente sykkelen jeg da. I regnet. Blæh.

Men en liten opptur i all denne negativiteten er at vi tok med barna på sirkus i går, og det var veldig bra!  Vi var på en times forestilling på sirkuset i Torshovparken. To artister som hadde et slags standupshow med litt sjonglering og viste fram imponerende ferdigheter i tauklatring, huske og klatring på hverandre... Klarer ikke beskrive det bedre... Men det var morsomt og bra og sjarmerende og barna satt som to små tente lys (med hjelp av litt rosiner).
"Det var jommen en fin adspredelse i hverdagen!" sa jeg til samboer´n da vi gikk hjem, og han bare lurte på om jeg hadde lært meg et nytt fremmedord... Han er så frekk! "Nei," sa jeg da. "Men det er jo ikke så ofte vi har adspredelser, så da får jeg jo ikke sagt det heller!"
Nemlig. Så det så! Tenker den satt jeg!
Nå har jeg sitti med regnfrakken på meg siden jeg gikk på butikken i stad. Kanskje på tide å komme seg ut igjen da? Nå er han kanskje ferdig med å pante flasker også!

1 kommentar:

  1. Kjente egentlig at jeg ble litt små irritert på små idioter selv også. Jeg er jo like lett antennelig som deg, mendet var godt at du roa det ned etterhvert slik at slutten ble positiv. Apropo vi hadde en herlig tur i skobutikken i går med Tiril i prinsessetøfler og Hjalmar som var flink å rydde, han var egneetli veldig grei. Ogå fikk jeg masse knusekos. Klem Mormor

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...