lørdag 1. oktober 2016

Verden jobber mot meg!

AAAAAARRRRGGGHH må ventilere litt!
Blir så irritert når man bare møter vriene systemer som gjør at man ikke får gjort det man skal!
Vi har nettopp overtatt et nydelig torp i den svenske Finnskogen, og egentlig ville jeg blogge om hvor skjønt og nydelig og fantastisk vi skal få det der.
Men det får bli senere.
Torpet er ikke forsikret for øyeblikket da forrige eier jo har sagt opp forsikringen. Så prøver jeg å ringe det svenske forsikringsselskapet Folksam (de er ikke veldig folksamma spør du meg, de er veldig veldig diskriminerende!) men de tar ikke imot utenlandske samtaler! Jeg kommer rett og slett ikke gjennom på telefon. Så jeg prøver å gå inn på nettsiden og maile dem. De har selvsagt ingen mail-adresse jeg kan kopiere, jeg må fylle inn et skjema.
Ok, jeg gjør det, dette går fint... helt til...
De av en eller annen grunn må ha personnummeret mitt! Men de vil jo ha et svenskt et...
Er det mulig? Jeg føler meg skikkelig diskriminert. Seriøst!
Så tenker jeg sneaky sneaky og ringer et nummer som er beregnet til de som har hatt en skade i utlandet... Der kommer jeg gjennom! YES!
Snakket med en dame, som sier jaha, men forsøk dette nummeret... så jeg gjør det. Og jeg blir håpefull for jeg kommer i en kø! Og det er bare 2 minutters ventetid og dette er lovende og jeg skammer meg litt over at jeg har tenkt masse stygge tanker om dumme svensker og forsikringsselskapene dems...
Så er ventetiden over, jeg hører at jeg kobles videre.... men så sier plutselig en innlest beskjed-stemme at den jeg skal snakke med ikke er tilgjengelig pip pip pip pip pip pip pip   ?
Eeeeeh  hæ?
Seriøst? Jeg fikk lov til å stå i kø, men ikke snakke med noen??
Hvorfor i allverden??? Dere vil ha penga mine, men jeg er ikke verdig å komme i kontakt med dere!!?? Hva faen....
Så jeg tenker fuck svensk forsikring, jeg kontakter Utdanningsforbundet hvor jeg har mine forsikringer. Går inn på nettsiden, har vært flink og autolagra medlemsnummeret og passord så innlogging skal gå fint. De skal sende meg en PIN så jeg går videre.
Men det skjer jo aldri.
Roter litt rundt, prøver å ringe, men det er jo lørdagslukket.
Prøver igjen. Banner og sverter og lirer av meg giftig, gallegrønn oppgulp, før jeg kommer gjennom til "får-du-ikke-logget-deg-på-service". Det viser seg at feil telefonnummer er registrert på meg. Han gir meg et annet nummer som kan rette opp i dette, men de er selvsagt helgestengt.
Så nå har jeg brukt over en time av livet mitt på nada, på noe som bare har gitt flere rynker og grå hår. Men jeg fikk da blogget.
Og det er jo hyggelig, syns jeg, selv om det bare handler om dritt.

Skal avrunde i litt hyggeligere former. Det hjelper å ventilere litt. Puster roligere.

Det er høstferie!! Og det er så deilig! Kvalitetstid med familien. Og i kveld skal vi være med på Oslomesterskap i hjemmebrygging hvor Christian stiller med  "Dry Hop Extravaganca". Et fruktig, bittert øl med mye aroma! Blir spennende :)
Christian har prøvd å lære meg litt om bryggeprosessen, jeg skal tross alt være med å servere, så jeg må jo late som om jeg kan litt... Blir morsomt å se om jeg bare kan finne på noe svada i dypt alvor og se om de nikker anerkjennende og mumle litt jøss.... interessant....
Neida, jeg hverken tør det eller hadde fiksa det.

Helt til slutt, kan jeg jo informere til de som lurer at kreftbehandlingen er ferdig. Det gikk greit med stråling, og jeg er herved kreftfri og friskmeldt :) Skal bare gå på medisiner og følges opp i 10 år nå. Og jeg er også på vei tilbake i jobb, men dette får jeg snakke mer om senere.
Ha en nydelig høstferie til dere som har det, resten får bare ha en god helg ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...