onsdag 12. januar 2011

Bare litt oppdatering...

Mine dager som eremitt-mamma er snart over.
Til uka skal jeg møte barselgruppa mi og det blir 6-ukers kontroll for meg og tassen. Med barselgruppa begynner mer aktive dager: lunsjer, babysang, mor og barn trim (MÅ begynne å bevege på denne pudding-kroppen snart!) og kanskje tilogmed babykino en gang i ny og ne. Det sa jeg sist også, uten at det ble noe av.
Vi har begynt på babysvømming igjen med Tiril, til stor begeistring for vår lille badenymfe. Hun vil helst svømme og bade alene og dytter seg vekk fra pappaen, det er bare det, at det går så innmari dårlig... Hun er flink i vannet, men å svømmeferdighetene er ikke helt på plass enda.

Er veldig spent på min nye barselgruppe... Håper jeg er like heldig med denne som med den forrige, hvor vi alle kom godt overens. Skal vel litt til for å ikke komme overens da.
Så kan vi igjen dele våre historier om fødsler og rier fra helvete og amming og annet aktuelt husmorstoff som hva vi skal ha til middag osv. Det blir hyggelig :)
Og så må man åpne sitt hjem for en ny gjeng. Og da må jeg jo nesten shine litt opp her! Kjekt å få besøk av og til, det er da jeg får ryddet!
Plagsomt med denne flink-pike-stemmen i hodet som hele tiden sier: "Nå burde du jo vaske klær, eller gulvet. Og hva med å ordne i bilderotet ditt? Eller se over forsikringene? Istedenfor så sitter du her og kaster bort verdifull egentid på å glo på laptop'en din... Nei og nei, hva skal vi gjøre med deg!?"
Jaja. Det finns verre ting å gjøre. Kunne ha sittet og proppe i meg snop og sett på Glamour.
Men det gjør jeg ikke! Men ser MYE på TV. Amme-TV kaller jeg det. For hva skal man gjøre når man sitter der med arvingen på puppen? Glo i veggen?
Og siden jeg ammer mye, blir det ditto TV-titting. Ferdig mit das.

Poden har hatt mellomørebetennelse. Litt guffent, for han hostet så fælt, ble jo helt blå i ansiktet. Men han er bedre/ frisk nå. Og godt er det. Må bare få inn litt gode rutiner på spising og soving... han styrer løpet veldig nå. Vanskelig å kontrollere disse små sjefene på 5 uker! De vet hva de vil, og når det skal skje! Som nå f.eks. Nå vil han vel ha mer mat nå...
Første gang lillegutt tar flaska på nyttårsaften! Flink gutt :)
Ja ja, mamma kommer!
Legger forresten med et bilde fra Nyttårsaften, bare for å sprite opp innlegget litt...
Gotta go!

1 kommentar:

  1. Pudding-kropp? Du ser jo knallbra ut Milla!
    Håper dte blir en bra gruppe som kan utveksle alle de ekle detaljene :)
    Klem, Cec

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...