søndag 23. januar 2011

Man forandrer seg

...når man har fått barn.
Ingen tvil om det.
Kroppen blir litt mykere og fremmed, men det har jeg valgt og overse enn så lenge. Speiler meg lite om dagen gitt! Ikke at jeg har stått i underbuksa og speila meg så mye før, men nå har jeg nesten ikke peiling på hvordan jeg ser ut. Jaja. Godt det er vinter.

Men jeg tenkte i grunn mer på det mentale plan. Eller det følelsesmessige. Har blitt så veldig følsom da gitt!
Jeg har sett litt på programmet Jordmødre på NRK. Og hver gang et barn blir født i serien så sitter jeg og griner. Og det blir vel født en 3-4 barn i hver episode, så det blir litt sipping...
Og jeg makter ikke å se krim lenger! Eller noe realistisk skummelt eller ondskapsfullt på TV. Plutselig oppfatter jeg det som helt perverst å la seg underholde av sånt! Jeg så jo på det før, men nå er det ikke snakk om!
Jeg kan se sci-fi, splatter og tja, hva skal man kalle det... gla'vold?  For det er så urealistisk. Har jo fulgt med på Spartacus, som var en svært blodig affære, men det satt jeg jo nesten bare og smilte av. Det var jo så teatralsk, tydelig animert og overdrevent! Dere ser forskjellen ikke sant?

På Get-boksen min har jeg hatt opptak av Varg Veum som gikk på TV for 100 år siden. Bestemte meg for at jeg endelig skulle prøve å se litt på det, men det handlet jo om ei lite jente som var drept!! Sletta resten jeg. Det ødela hele dagen for meg. Syke syke folk som lager sånt da!

Og tenk på de udyra som av noen foreldre som har misbrukt sine egne barn i Alvdal!! FY! Jeg har ikke ord. Æsj.
Kan ikke lese nyheter heller... Er jo bare elendighet. Gangner jo ingen at jeg leser om voldtekter og drap og ulykker og tragedier... Så for meg går det med andre ord fort å lese gjennom nyhetene på nett. Skumleser overskrifter og går fort ned til dagens Wulffmorgenthaler. Var forresten en sykt morsom en der her om dagen:
Hihi :) priceless!

Leser jo som sagt om Hjalmar Johansen i boka "Den tredje mann"... og vet dere hva? Amundsen var jo en drittsekk! Vet det er Nansen og Amundsen-år i år, og at han er en nasjonalhelt, men han var like fullt en selvopptatt jævel.
Nå griner min lille Hjalmar, er vel tid for mat igjen da.
Ha en god uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...