fredag 21. januar 2011

Beklager

...til alle mine fans at jeg er litt sløv til å skrive om dagen. hver gang jeg prøver å skrive noe, så blir det bare om bleier og babyer og sånn. Det finnes vel en grense for hvor spennende det er å lese om det i lengden...
Også må jeg begynne å ta bilder av noe annet enn barn!
Men på den annen side: det er jo det jeg ser! Det er min verden. Så da blir det litt barn og sånn nå og da!
Kikker bort på peisen som er sørgelig svart... prøvde å fyre i stad, etter alle kunstens regler som jeg har lært  av min nevenyttige altmuligmann. Men akk. Jeg får sitte her og fryse og tenne noen stearinlys istedenfor.
Tassen ligger og sover og sover. Sovet i nesten hele formiddag! Så er han vel våken i hele kveld da... jaja. Burde jeg vekke han?
Han er visst relativt navnløs enda. Relativt fordi vi tester ut navnet Hjalmar.
Mange syns det er et tullenavn og mener han kommer til å bli mobbet. Men det er jo bare fordi man ikke er vant til det! Hør på det da: H J A L M A R  Klinger bra egentlig. Jeg har brukt lang tid til å venne meg til navnet, men nå liker jeg det mer og mer. jeg har også lånt boken om Hjalmar Johansen. "Den tredje mann" på biblioteket for å lære litt mer om mannen min sønn kanskje vil bli oppkalt etter.
Og jeg må si at Hjalmar Johansen var en skikkelig tøffing!! Boka er kjempebra. Å bli oppkalt etter denne helten er ikke så dumt. Om lille Hjalmar blir brøkdelen så tøff, så er jeg fornøyd :)

"Ja, nå må De skynde Dem, ellers blir det for sent!"


Hjalmar i sitt rette element.

Hjalmar Johansen
Hjalmar Myhrvold, polfareren
Han sloss med isbjørner (se bildet over) og reddet livet til kameratene sine. Han gikk til både Nordpolen og Sydpolen med henholdsvis Nansen og Amundsen. Også var han landets beste turner i en periode, så nå, min sønn, vet du hva du skal begynne med!
Hehe, neida... men jeg har alltid ment at turn må være supert å gå på for barn. Morsomt og man får god kroppskontroll.
Men vi får se. Kan jo godt være at han blir en skikkelig nerd også...

Var på 6-ukers kontroll hos lege nylig, og han mente Hjalmar kom til å bli en stor kar. Han veier 5660 g allerede. Fortsatt forkjøla, men eller alt vel.
Jeg får legge inn et bilde til så dere får se hvor vidunderlig skjønn han er!
Hallå damer, gi meg noen år så blir jeg en skikkelig hjerteknuser!
Tiden går så fooooort! Må egentlig gå å hente storesøster i barnehagen. Hun er jo ikke akkurat lei å hvile øya på hun heller da...
Tiril i kåpe og hatt som mormor sydde til meg og søstra mi.
Det var alt jeg rakk for nå! Kom gjerne med kommentarer...
Og dere; GOD HELG!!

2 kommentarer:

  1. GOD HELG!
    Tantehjertet banker litt ekstra nå og plutselig står jeg på døra:-) Hjalmar <3 Nå er jeg så vant til det, håper det blir spikra:) Takk for bilder!Gleder meg til onkel A får sett dette.
    stor klem, Cecilie

    SvarSlett
  2. Hei hei Camilla!
    Hjalmar er fint navn:)og veldig fin gutt!
    Savner deg veldig på jobb, men er vel redd for at du ikke savner jobben så mye tilbake;)
    God helg!
    Gunnhild

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...