fredag 28. januar 2011

Hva er galt med TV2?

eller verden generelt!?
Har den gått helt fra konseptene? I mitt hode er det hårreisende at man på nyhetene på God morgen Norge viser at en 17 år gammel gutt blir skutt og drept!
En ting er at jeg i all min følsomhet setter kaffen i vrangstrupen og får litt vondt i magen, men hva med alle barna rundtomkring som sikkert får med seg dette??
Er det liksom greit å vise kl 8 om morgningen? "Værsågod, her kjører vi ikke noe sensur eller advarer mot sterke scener, her får du drap servert til frokost."
Har vi blitt så avstumpa? Blir helt deppa jeg.
Og ikke nok med det.
Da bomba smalt i Moskva viste de jo også en amatørvideo fra åstedet rett etter at bomba smalt. Man kan jo bare gjette seg til hva de klumpene som lå rundtomkring var... Man hører fortvilte rop, ser blodige mennesker... Det er forsåvidt  greit å vise død og elendighet, men kanskje ikke før sent på kvelden... også bør man vel advare om sterke scener! Hva skjedde med å gjøre det?
Jeg trenger ikke å se på direkten at folk blir drept jeg... Det preger meg og jeg blir gående og gruble på det resten av dagen. Jeg husker jeg så et sort-hvitt klipp fra Vietnamkrigen da jeg var liten (nå hørtes jeg veldig gammel ut..) hvor en stakkar ble skutt i hodet. Det biter seg fast. Jeg tenkte mye på dette da jeg var liten. Og gjør det enda! Er jeg overfølsom eller?
Kanskje bra jeg ikke fikk reist til Afrika og reddet verden. Hadde vel blitt helt frynsete av all elendigheten...


Man sier jo at det er en sammenheng mellom depresjon og nyheter. Man blir rett og slett deppa av å se på nyhetene! Derfor heier jeg på tegneseriene og håper på et langt og lykkelig liv!


Og helt til slutt: Kan vi slippe å høre mer om Marie Amelie nå!!?? Herrrrrreeeeguuuuuuuud! Jeg syns den saken er så kvasi at jeg har ikke ord!!! En eller annen stilte spørsmålet: "Hva om vedkommende var en mann med bart fra midtøsten? Hadde vi ropt like høyt da?"
Når ble det plutselig så viktig med ei ressurssterk dame som kommer håve inn penger på boka si? Kan hun ikke bare giftet seg med kjærsten sin da, så kunne hun fått bli. Blæh. Da fikk jeg gulpet opp det, og lover å aldri nevne det igjen.
God helg til alle dere!

3 kommentarer:

  1. For ett deilig innlegg Camilla!! Jeg er heeeelt enig med deg! DRap har da ingen ting på God morgen norge å gjøre?!??!?!...hvorfor må vi egentlig se det i det hele tatt?? Tenk så mye tragedie som ligger bak all den elendigheten vi sitter å tar inn over frokostblandingen vår! Og Marie Amelie saken kunne ikke vært et større bevis på hvor utrolig naive og lettlurte vi nordmenn er!!...eller er det jonalistene som er mye dummere enn resten av oss??? De drives vel av opplagstall..:-(. Men se å få henne ut! Slik som vi hjerteløst kaster ut alle andre hver dag, men de har gal hudfarge, for mye kroppshår, feil religion, snakker for dårlig norsk, eller tjener for lite penger. Ærlig talt! Sånn: der fikk jeg sagt midt også...;-)....he he he takk skal du ha :-DD Big hug!!!

    SvarSlett
  2. Haha herlig Yvonne! Digger deg :D

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...