lørdag 3. september 2011

Jeg må slutte å skrive om så mye forskjellig, for det er komplett umulig å finne tittel!

Har fått flere voksenpoeng i dag.
Nabojenta sto plutselig i døra og ville leke med Tiril! Men Tiril sov, så etter å ha summet meg litt sa jeg at jeg skulle følge henne opp (hun bor i etasjen over) når hun våknet. Føltes snodig å levere henne til nabo'n! Jeg var litt sånn: "hva skjer nå? Skal jeg være her? Skal jeg gå ned? Skal jeg hente henne om..??" Hennes foreldre var nok litt mer rutinert, datteren dems er tross alt 5 år, så de bare: " Vi følger henne ned etterpå". Ja, okei. Hadet da! Litt som å levere i barnehagen, bare ikke likevel.
Og sånn gikk kvelden. Så var de her, så var de der. Festlig.
Det beste hun visste, var fiskepinner, så da fikk hun det. Det er jo tross alt lørdag.
Og når Tiril skulle pusse tennene og vi prøvde oss med "nå må du nesten si natta til Tiril, for hun skal sove" så repliserte hun kjapt med at, hun kunne jo bare sitte helt stille i sofaen og se på MGP junior her!
Hmmmm.
Koselig det altså, men vi tenkte kanskje ikke se så mye på MGP?..
Og da hun så tannbørsten til Tiril, sa hun "Åh! Den er nesten heeelt lik min, bare at min er lang, og rosa, og er elektrisk og har barbie på!"
Her er tannbørsten til Tiril:




Veldig festlig med besøk :)

Utrolig deilig å bo i en oppgang hvor man er så gode venner med alle naboene! I vår oppgang er det seks leiligheter, og fem av oss er sånn (krysser fingrene her, symbol på samhørighet)
Den sjette leiligheten leies ut, så der er det så mye som kommer og går hele tiden. Men hyggelige de og! For all del.
Hele borettslaget er helt topp egentlig! Vi hadde bakgårdsfest nylig. Veldig hyggelig. Superhyggelig faktisk!

I går var jeg på en liten boklansering. Av en bok med det klingende navnet "Syboka".
Den ser bra ut! Den er lagt opp som en syskole. Kan trenge å lære litt og ikke bare gjøre ting på lykke og fromme. Håper jeg gidder å lese den da! Tror jeg bare anbefaler den videre med en gang jeg.

Jeg nevnte jo sist at vi har hatt navnfest for Hjalmar. Vil bare trekke frem noe av det vi fikk, særlig det min kjære strikkekusine Irene ga oss. Veldig kjekt å ha et strikkegeni i familien! Se bare her:
Votter til hele familien!

Deilig strikkehabitt til Hjalmar
Hun har forresten en egen blogg http://irenesolsgarnwelde.blogspot.com/
Check it out!

Helt til slutt vil jeg bare kjefte litt. Enda jeg ydmykt fortalte hvor hyggelig det er med kommentarer sist, er det ingen som har kommentert!
Hallo, skjerpings assa. Jeg gir masse, dere gir litt. Det er sånn det funker.

Forresten, den fenomenale TV-serien "V" har begynt igjen, på MAX. Nyinnspilling fra 2009.
Anna... hun er så storartet kreepy!

Satt som klistra til skjermen da orginalserien gikk, i 1984 eller deromkring. Får ikke scenen ut av hodet, hvor Diana spiser en stor hamster og kjeven bare UÆÆÆÆ GLEFS!
 
Vidunderlig. Har bare sett to episoder så langt, og gleder meg voldsomt til we get to see their true colors!
Håper 2009-effektene er litt bedre enn dette..

Elsker sci-fi og monstre! Og når det attpåtil er bra laget,så er jo lykken komplett! Så om noen har noen gode monsterfilmer å anbefale: bring it on!
Fortsatt god helg folkens!

Og hallo! Jeg fant Diana-scenen på You tube! En sammenligning med '83-Diana og '09-Anna: Jeeeeez så dårlig den scenen så ut nå! Haha!
Bon apetit!

4 kommentarer:

  1. Så gøy at Tiril har begynt å fly i oppganen og leke med nabojenta :D!! Synes det er herlig når barna blir større jeg. Kos dere videre i helgen, klem :))

    SvarSlett
  2. Dæven den lignet på min og, bare at min er voksen og svart og har sølv i seg. Vil ha boka vil ha boka

    SvarSlett
  3. Hihi :)
    Ja boka ser fin ut, har sett gjennom den nå. Mange bra tips og beskrivelser.
    Takk for kommentarer!!
    :D

    SvarSlett
  4. Fy , så jæ.... å spise rotter eller hva det var. Sikkert bare filmtriks.Den type film er ingenting for meg. Skal kose meg på kino. Tiril er jo bare nyyydelig. Tenker dere fikk litt ettertanke, når venninnen tilbød seg å sitte sammen med dere å se MGP junior, hahaha. Tannbørstene var jo nesten like da, bare litt forskjell liksom. Det gjelder å legge god siden til og ha forståelse for øynene som ser. Syboken din var veldig fin og kan trygt anbefales, nå vneter vi bare på kreasjonene? Håper ikke du føler forventningspresset slitsomt? Klems fra mormor

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...