tirsdag 13. september 2011

Epleslang!

Yes da, jeg har beveget meg ut på den smale sti og vært ute og stjært epler.
Det er jo en typisk høstaktivitet. Noen drar på sopptur, andre går på epleslang. En venninne (det var hennes forslag! Jeg bare var med...) foreslo at vi skulle bedrive nevnte aktivitet, så vi tok på oss nøytralt (les mørkt) tøy, gode sko og ryggsekker og satte oss på trikken til Kjelsås. Der bugner det jo av store hus med store hager og masse epletrær!
Må innrømme at det var litt skummelt. Også var det litt lyst. Så vi lusket litt rundt, og må nok innrømme at det ble til at vi plukket av grener som hang over gjerdet. Det er jo lov! Ikke sant?
Men vi gikk innenfor gjerder også altså. Husmoradrenalinkick!
Miss K caught  in action!
Og hva skjedde så?? Vi fant et SPØKELSESHUS!!!
Et fordums herskapshus

Nå helt forlatt, forfalt og gjengrodd
 Det var faktisk ganske creepy. Noen vinduer var åpne, men turte ikke å kikke inn. Kanskje det hadde vært et gammel lik der? Eller tenk om vi plutselig hadde sett et ansikt i vinduet!! Grøss! 
Men det var en del epletrær i hagen! Selvom vi burde hatt macheter for å komme fram, klarte vi det på ren viljestyrke. Så der gjorde vi jo i grunn en god gjerning. Trærne bør vel bli plukket!
Også fant vi noe mer, noe vi holdt på å tråkke på....
EN HODELØS ROTTE!!!
Så da gikk vi. Hadet Hus!
Så gikk vi hjem, og da så jeg dette. Og det var jo litt festlig, så jeg måtte ta det med her:
Vi ler av lovens lange arm! _Neida, vi gjør egentlig ikke det altså.
Så tok vi oss et velfortjent glass vin og snakket om alle inntrykkene våre fra dette store eventyr.
Og her er resultatet (bare min del vel og merke, er jo egentlig dobbelt så mye!):
Og mange av de har blitt eplekakefyll. Resten bør jeg kanskje gjøre noe med i dag.. Syltetøy kanskje? Eller søpla. Vi får se.

Hadet!

2 kommentarer:

  1. Hihi, epleslang ja. Fint du postet at det var min ide, og i hvertfall ikke din!
    -Miss K

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...