fredag 3. desember 2010

Frustrasjoner!

Begynner å bli f r u s t r e r t!
All vondten jeg har, er mens-lignende smerter som særlig kommer om natta. Ingen rier.
Tiril er bedre, men samboer er verre. Dvs, han begynner å bli syk... Og jeg begynner å kjenne det jeg og. Lugger litt i halsen, hodet kjennes tungt, snufsete....
Neeeeiiiiiii viiiiiiiil ikkeeeeeeeee!!!!!!
Hva gjør man hvis man er syk når man skal føde da?
Noen med erfaring? Må jo være et helvete!
Faen ass...
Begynner å miste all optimisme. Vi har vært så mye syke i høst, er dritt lei! Sånn er det vel når man har et barn som har begynt i barnehagen... Skikkelig dårlig planlegging å drive å føde barn da.

Og hvordan henger dette sammen egentlig? Er det barnet som bestemmer når det er klart for verden, eller er det mor? Fant et klipp fra Schrødingers katt som var litt interessant faktisk: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/119621/ 
Det er mange faktorer som spiller inn: morkaka, muskelcellene og livmormunnen hos mor, og hos barnet er det et eggehvitestoff som utskilles i fostervannet når lungene er ferdige, som oppfattes av mor som dermed setter igang fødsel.
Ja da hjelper det lite å løpe i trapper så vidt jeg forstår. Men når det gjelder sex, så er det visst et stoff i sæden som kan virke stimulerende...
Klippet er fra 2005, og da hadde de ingen sikre svar. Er visst et hett forskningstema. Er veldig interessant da! Jeg har tenkt en del på det de siste dagene ihvertfall.

MÅ IKKE BLI SYK!! Sitter og gomler klementiner, men klarer ikke være så veldig optimistisk nå kjenner jeg. Samboer sitter borti kroken og nyser og snufser. Stakkars oss. Og Tirilkroppen får hosteanfall om natta. To siste nettene har det vært nattevåk fra 2-5. Vi får slutte å nusse på hverandre hele tiden. Særlig!
Så som dere skjønner er det bare elende!
Og sorry for et elendig innlegg i går. Bare sorgen dette her...
Slenger med et bilde fra i går eller forigårs eller noe, hvor lillegull var litt sykere og vi slapper av meg Drømmehagen. Det er liksom litt alright med litt bilder, er det ikke det da?

Se lille syke Gullet da... Staaakaaar...
Nei folkens, dere får nyte julebordsesongen og helgen! Vær forsiktige og kle dere godt! Dumt å sovne i grøfta nå...
Så skal jeg jobbe for at neste innlegg blir litt lystigere!
Kom igjen a kroppen! Se å få igang noe action her!
Skjerpings!

4 kommentarer:

  1. Blir ikke syk når man skal ha barn da!! Er jo som at et barn som ammes er beskyttet av morsmelken. Du er nemmlig beskyttet av deg selv og din lille prinsesse:)))

    SvarSlett
  2. Jeg var syk da Lilly kom i sommer. Var veldig vanlig,sa jordmor, at fødende var forkjøla. Gikk veldig bra. Kanskje derfor det gikk så fort? ;)
    Men håper du holder deg frisk altså. God bedring til Tiril og mannen! Klem fra Gunnhild

    SvarSlett
  3. Det var godt å høre da... Håper det går fort, om ikke SÅ fort som hos deg ;)
    Så det er vanlig å være forkjøla? Har aldri hørt om det før jeg - eller tenkt på det.
    Takk for kommentarer!
    :)

    SvarSlett
  4. Dette kan jeg LITE om, men ønsker deg i alle fall MASSE lykke til. Tenkte akkurat på da vi var i Australia. Det var gode dager.... det også :-)
    Inger Elisabeth

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...