mandag 27. desember 2010

Oh jul med din glede!

Yes, jeg har litt tid til rådighet!!
Har jo mye tid hvor jeg bare sitter og koper på TV, men da er som regel armene okkupert med en ammende baby. Vanskelig å blogge da.
Men nå sover begge gullungene, men det gjelder å være effektiv, for han har allerede gryntet litt for å minne meg på at han nok snart vil kreve litt oppmerksomhet.
Han er veldig snill altså. Nå fikk jeg han kanskje til å høres krevende ut, men han er 3 uker gammel - klarer ikke så mye selv enda. Ergo: han trenger mye mamma-tid. Og det er vel også meningen med min tilværelse, og ifølge mange er det også meningen med livet: befolke verden og oppdra avkommet sitt.
Og det er jo givende da! Overaskende givende og hyggelig og morsomt og slitsomt og hjertevarmende og i det hele tatt emosjonelt sterkt!
Er svært emo om dagen - merker jo det. Gråt to ganger under gaveåpning juleaften, tåler nesten ikke lese nyheter, blir for sterk kost rett og slett. Og grubler mye over dette at man faktisk har lagd sin egen familie! 
Dæven, det er sterk altså!!

Spennende med juletre når man er 15 måneder gammel!



Tid for å leke med julegavene!

Vakre tante koser seg med lilleknert
Velkommen til Camillas kjernefamilie! Mor, far og to barn. Tiril og Mr X. Vi har stasjonsvogn og hytte på fjellet. Vi har fisk til middag minst to ganger i uka.  Vi liker å se 21-nyheten på TV2.
Haha, sånn har det blitt. Og det er helt nydelig!
Jeg skjønner jo nå hvorfor folk lever dette såkalte A4-livet. Det gir jo mening! Tenk at jeg skulle sitte her i pysjbuksa foran TV'en og trekke disse konklusjonene...
Jeg - som skulle bli Camilla, eventyreren! Reise og lage dokumentarer og virkelig kjenne at man lever! Oppdage stammer i jungelen som aldri har sett folk, krysse ørkener, redde barn i Afrika, ta unike bilder av hvalhaier...
Eller bo i en tre-roms på Torshov med samboer, to barn, fast jobb i kommunen og formidabel gjeld. Hehe, det funker det og! Funker bra! No one's more suprised than me!

Undertegnede på" jobb", selv på juleaften!
Men kanskje jeg også skal skrive litt om jula? Nei, den er her jo hvert år. Kan legge med noen hyggelige bilder kanskje? Og takke for strålende gaver, god mat og hyggelig selskap!
Og der begynner det å sprelle og pipe i bagen... Fram med meieriet!!

Fortsatt god jul folkens, og takk for det gamle! Blir vel kanskje ikke noe skriverier før neste år nå...

3 kommentarer:

  1. Ordentlig fin familie du ha fått deg da Camilla og jeg har blitt en veldig fornøyd og stolt tante til dine søte små.
    Takk for koselig julefeiring som dere hadde ordnet med for oss.
    Dere er supre! Klem og god ammestund :-)

    SvarSlett
  2. Så nydelig han er Camilla!! :-) Gledelig jul til dere og godt nytt år!Klem fra Anniken og Leon

    SvarSlett
  3. Goooood Jul Camilla, så forfriskende med dine ærlige refleksjoner :))))

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...