fredag 12. november 2010

Nedtelling

Jepp, da er vi i uke 38. Nedkomst nærmerer seg faretruende fort. Hver dag fyker forbi og bringer oss stadig nærmere status "Kjernefamilie". Er vi klare? Langt ifra.... Er jeg klar? Jaaa, begynner å bli klar for å få kroppen for meg selv igjen, selvom det er veldig koselig å ha selskap da. Det er vel antagelig siste gang jeg har en bebis i magen. Og denne bebisen er høyst tilstede! Han sparker og snur og vrir seg som bare det!
Var hos jordmor i dag, og først trodde hun at han hadde snudd seg igjen! Men vi fikk det dobbeltsjekket og konkluderte tilslutt med at han ligger riktig, men at han fortsatt ikke har festet seg.
Så nå får du bli der, lille tullebebis!!
Bildet tatt i dag. Begynner å bli bra størrelse nå!
I mellomtiden  får jeg pese meg rundt, grue meg hver gang jeg skal ta på meg sko, løpe på do hver time og klø meg litt på magen og tenke på han lille som er der, rett under håndflatene mine. Så nær, men likevel så langt unna...

Gleder meg til jeg kan gå med litt normale klær igjen!! Og kanskje kjøpe nye?! Og drikke vin og spise brie!
Sitter på trikken gjennom Grünerløkka etter å ha vært på gravigyoga og titter på alle som er ute på bar og restaurant og drikker og spiser og koser seg.... Så vannvittig deilig det ser ut! Føler meg som Piken med fyrstikkene som klemmer nesa si mot vindusrutene og lengter etter noe hun vet er uoppnåelig... Men ikke så mye lenger nå!!

Er vel lurt å prøve å hvile så mye som mulig nå, før det braker løs. For hvordan er det å ha to barn egentlig?? Det blir sikkert litt sånn: "Jeg trodde jeg hadde det travelt før, når vi "bare" hadde ett barn, men !! Herregud, jeg visste ikke hvor rolig jeg hadde det før, nå har jeg aldri tid til meg selv. Ammer jeg ikke den ene, må jeg skifte bleie på den andre... og blablabla!"
Jaja. Vi får se.
Blir koselig å ha et lite knøtt igjen da. En sånn koselig liten bylt som bare ligger der og knirker og bruker bittesmå bleier.

Bleier blir ihvertfall ikke noe problem! Det er jo fantastisk for oss småbarnfamilier med denne bleiekrigen. Det tyter bleier ut av alle skap og skuffer her, så nå er det bare å bæsje barn!!

Vi har hatt foreldresamtale i barnehagen! Nå begynner vi jo å bli litt vant til å gjøre sånne voksne foreldreting, har jo vært på foreldremøte tidligere. Så dette tok vi på strak arm. Regnet vel med å bare får bekreftet at vi har verdens herligste lille jentepus, og det fikk vi jo og! Hun trives og er snill og leker og prater og danser :) Herlig å høre andre skryte av barnet sitt... Også er det så fint med en blogg, for da kan jeg skryte videre!

God helg folkens!!

2 kommentarer:

  1. Hei Camilla. Ja, du begynner å se "moden" ut :-) Takk for invitasjon i morgen. Gleder meg til å se dere. Klem, Pappa

    SvarSlett
  2. Så fint bilde av deg :)!

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...