tirsdag 30. november 2010

Legebesøk

Dagens oppdrag ble et legebesøk. Ikke for meg og magen, men for lille gull, også kalt Tiril.

Stakkars jenta vår våknet X antall ganger i natt. Satt gråtende i senga, hes, tungpusten, helt uten stemme... Buhu... Undertegnede fikk hysterisk anfall siden lille gullet virket så tungpusten, hvilket gjorde at jeg så for meg alle mulige skrekkelige scenarioer i hodet mitt. Men denne hormonsprengte tidsbomba ble klokelig forvist til badet av myndig samboer for å tømme tårekanalene der. Hjelper jo ikke akkurat en engstelig baby at mamma løper rundt som en hodeløs høne...

Hei, jeg er syyyyk. Men fortsatt veldig søt da!
Men vi overlevde natta alle tre. Og ringte fastlegen så snart de åpnet.
Rart det der, hvor usikker og hysterisk man blir når det gjelder å kunne vurdere sitt eget syke barn, kontra vurderinger man har gjort tusen ganger på andres. Da har jeg følt meg så trygg og sikker, men når det gjelder Tiril... Jeg klarer ikke å holde hodet kaldt i det hele tatt!
Så det var godt å få komme til legen. Greit å vite hva det er med henne i disse tider... Plutselig må jo vi reise til sykehuset og barnevakter må overta.
Gudskjelov var det ingenting å høre på lungene. Funnene konkluderte vel med en viral infeksjon i halsen, pluss en øyeinfeksjon.
Også må jeg skryte av at jeg har noe så sjeldent som en liten baby som ikke gråter når hun blir stukket i fingeren for å ta blodprøve!! Hun er jommen en liten tøffing! Stolt! :)

Med meg er det intet nytt. Men det er greit det nå. Vil gjerne være hjemme med Tiril så lenge hun er syk. Men så snart hun er friskmeldt, bestiller jeg en fødsel!
Billigstjerne 

Forøvrig har julestjernene kommet opp. To fine nye stjerner, den billigste syns jeg faktisk er den fineste. Kjøpt på Skeidar for kr 70,- eller noe. Lyser varmt og fint :)
Litt dyrere stjerne
Adventstake dropper vi, og julekalender... julekalender ja. Hadde jo tenkt å ha det da! Men har ikke kommet så langt. Burde jo ha det - blir jo ikke for voksen for det! I fjor fikk den myndige samboer en legokalender, hvilket var veldig populært! Kjøpte en pakke Star wars-lego (eller no sånt) og delte den opp i 24 små pakker med tilhørende instruksjoner. Slik fikk han bygget litt hver dag, uten helt å vite hva sluttproduktet ble før et godt stykke ut i desember. Veldig smart!

Ellers så har vi planer om å banke en ved-leverandør på Flisa som leverte oss 20 sekker råtten ved!! Ganske irriterende, nå i disse fyrings-tider, og vi har vært flinke å skaffet oss ved - så er det bare dritt! Skamme seg!
 ...
Næmmen... haha!!
Nå ringte nettopp svigerfar, som også har kjøpt Flisa-ved, for å si at han hadde snakket med ved-mannen. Han var visstnok veldig lei seg og skulle komme til Oslo med et nytt lass :)
Når'n snakker om sola...
 
Ordner seg for bra folk vet dere.
Karma!

3 kommentarer:

  1. Bra det ordner seg på alle fronter:D!
    Gi en knusekosekos til Tiril gullet fra tante:)

    SvarSlett
  2. Ja mye mer skummelt med egne barn huff. Man føler seg så usikker når man står der med en syk gull og alle kunnskapen sin. Stor klem og god bedring

    SvarSlett
  3. Stakkars lille tiril. Ikke noe morsomt å være syk. Masse god bedring!!!
    Vi er i en "våkne kl fem fase". Ikke så mosomt det heller ;) Vært litt sløve og tatt hun inn i senga vår med en gang, så nå er det gjort. fader ass.....
    Har fri idag, dvs:redigere jobb, rydde og vaske, og sy ferdig kalenderen. Puh...
    Skulle gjerne bare ha sovet bitte litt....
    Har fått ny"gammel"tlf, så da mistet jeg endel nr på veien...deriblandt ditt. kan du sende meg det?
    God bedring og tvi tvi...jeg ser bort på dere og lurer fælt på om det skjer no, men så ser jeg det blafrer i stearinlys...ha en fin dag. Klem irene

    SvarSlett

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...