fredag 10. september 2010

...og det ble lys!

Hvorfor er det så sinnsykt vanskelig å finne taklampe? Nå har jeg kikket etter soveromstaklampe i ett år, uten å finne noe som både jeg og den mannlige representanten har likt... "For kjedelig, for mye dingeldangel, for grønn, for mørk, for gammeldags, for dyr!" Lista er lang.
Men endelig fikk jeg gjennomslag for en lampe jeg har likt lenge, en lampe jeg har sett hos ei venninne. Min samboer kunne styre sin begeistring, men gir nå etterfor presset (hehe).

Elektrikeren var på plass, jeg hadde kjøpt takrosett (det må man jo ha!) og var på vei til å kjøpe den etterlengtede taklampa, strålende fornøyd! Men så får jeg vite, ikke bare at de ikke har den, men at de har sluttet å produsere den! NEEEEEIIII!! Er det mulig?
Jeg må lære meg å kjøpe ting jeg liker med en gang jeg ser det!

Men, min gode venninne og heldige innehaver av nevnte lampe, fant frem nettsiden hvor hun har skaffet sin. Og der var den gitt! Hurra :) www.designdelicatessen.dk
Men det ser ut som de bare har den i grønn, og jeg vil jo ha den i svart! Typisk.
Hva syns dere? Er den ikke fin? Er så koselig med pippipper! Tror den vil bli strålende på soverommet sammen med den fine nye bjørkeskogfototapeten jeg har planer om å kline opp på skapdørene.
Åååååå det blir fint det.....

Som tidligere nevnt, så hadde vi endelig besøk av elektriker. Så nå har vi lys i Newton-lampa i gangen og sola skinner fra himmelen på Tirils rom :) Veldig fint! Legger ut bilder av dette senere, når vi har fått rydda litt.
Også har vi fått skikkelig lys i kjellerboden. Vidunderlig! Lys i alle rom - det er luksus det!
Planen videre nå er å vaske vegger i boden, male hvitt og sette opp hyller til eskene. Så er det klart for å ta i bruk høvelbenken og sette inn Bulleten (motorsykkel) så kan Samboeren få fristedet sitt hvor han kan mekke og ordne mens jeg ser på Frustrerte fruer ;)
Blir så bra atte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...