onsdag 22. september 2010

Sykkelen er borte!

Hva skjedde egentlig?? Før jeg fikk summet meg, var sykkelen kjørt vekk til et mer aktivt liv...
Litt rart. En kar på jobben til min sambo kom og var svært ivrig på å leie og eventuelt kjøpe vidunderet mitt! Så han skal få bruke sykkelen resten av sesongen mot god pleie og vinterlagring, stull og stell. Passet meg jo egentlig midt i blinken, for da slipper jeg å ha mer dårlig samvittighet for mitt neglisjerte leketøy, samtidig som hun (ja for det er ei jente, og hun heter Turi, selvsagt fordi hun er så fin å kjøre tur i ;)) blir bedre ivaretatt.
Så blir det en gradvis tilvenning for et eventuelt salg.
Og til alle som bekymrer seg: selvsagt skal vi ha en ordentlig kontrakt! Enn så lenge har vi sykkelen hans i pant :)
Og nå fikk jeg en unnskyldning til å legge ut et bilde til av mammas lille utlånte gull...

Så over til den andre kjøredoningen: vår familievennlige Toyota. Hadde den på EU-kontroll i dag. Ikke godkjent! Blæh.
Men visste det var noe galt med bremsene bak. Så nå er det verksted neste. Jaja noe skal jo pengene brukes til.

Kvelden har blitt tilbragt hos mor. Fårikål og lysbildeshow av undertegnede og hennes storesøster fra det glade 70-tallet! Storartet! Og det slo oss hvor slanke alle var på den tiden! Korte shortser til oppunder armhulene, knestrømper og musefletter. Veldig søte. Og jeg må jo si at jeg kunne se litt Tiril i oss. Særlig i min søster faktisk! Også så fantastiske klær som mamma hadde sydd til oss! Har en del av det enda gudskjelov. Må få ordnet med disse bildene så jeg kan legge noen av dem ut så dere får se.
Litt festlig forresten at jeg dagdrømmer om å sy barneklær, mens mamma, som har sydd en hel drøss, kan ikke tenke se noe verre. Hun MÅTTE sy klær til oss... og nå kan jeg bare drømme om jeg har arvet litt av hennes talent.
Apropos barntøy. Kikket på det berømmelige lageret i går. Mye utrolig fint og mye ganske uinteressant. Har også vært i banken. Har bestemt meg for tilbudet jeg vil komme med. Tipper de ikke er så interessert i det, men det er lov å prøve. Saken følges opp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Torpet, sesong 7, episode 1

 Okey, denne "sesong ditt, episode datt"-ideen min funker dårlig. Ble ikke noe skriblerier i forrige sesong, så vi hopper elegant ...